شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024
استاندار ایلام:

استفاده از مصالح استاندارد به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود

۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۱۰:۴۲ چاپ کدخبر: 20983

آفتاب ایلام |استاندار ایلام با بیان اینکه ناظران و مجریان بر کیفیت مصالح بکار رفته در ساختمان ها نظارت دقیق داشته باشند، گفت: متولی اصلی نظارت بر استفاده از مصالح استاندارد «راه و شهرسازی» و « سازمان نظام مهندسی» است.

 

 

به گزارش آفتاب ایلام،« حسن بهرام نیا» روز سه شنبه در نشست شورای استاندارد استان ایلام اظهار کرد: راه و شهرسازی بر استفاده از مصالح بکار رفته استاندارد در ساختمان ها نظارت عالیه داشته باشند.

وی افزود: در صورت استفاده از مصالح غیر استاندارد باید راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی با جدیت ورود کند و اگر چنانچه در موضوع تراکم ساختمان ها رعایت نشود شهرداری نیز باید پاسخگو باشد.

استاندار ایلام تصریح کرد: داشتن استاندارد برای تمام آسانسورها و بررسی چند ماهه از آسانسورها ضرورت دارد چرا که استفاده از تجهیزات غیر استاندارد، خطرات جانی برای ساکنان ساختمان ها را افزایش می دهد.

وی با تاکید بر استفاده مصالح استاندارد در ساختمان‌ها، خاطرنشان کرد: میلگرد مهم ترین کارکرد را در ساختمان دارد و اگر نیروی کششی و حد جاری میلگرد مناسب نباشد قطعا خطرات و خسارت جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

بهرام‌نیا. یادآور شد: اگر میلگرد استاندارد باشد مقاومت ساختمان و هر سازه در مقابل زلزله بیشتر است‌ و در واقع تامین امنیت ساکنان به مصالح به کار رفته در ساختمان ها و سازه ها از جمله شن، ماسه و میلگرد و آسانسورها بستگی دارد.

وی با تاکید بر ابن مطلب که استفاده از مصالح بکار رفته استاندارد به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود، تاکید کرد: مدیران کل استاندارد، راه و شهرسازی، صمت و نظام مهندسی استان با حضور در صدا و سیما محاسن استفاده از مصالح استاندارد و خطرات استفاده از مصالح غیر استاندارد را تبیین کنند.

استاندار ایلام خواستار برگزاری نشست شورای استاندارد در ۱۲ شهرستان و ارائه گزارش نشست شورای استاندارد در همه شهرستان شد و از رییس اتاق اصناف و مدیرکل صمت استان خواست که همه ترازوهای فروشگاه ها را کالیبره و بر آنها نظارت دقیق و مستمر و دوره ای داشته باشند.

وی با اشاره ضرورت ایمن سازی وسایل شهربازی‌ها، یادآور شد: شهرداری و اداره کل استاندارد نسبت به ایمن بودن تجهیزات و وسایل شهربازی‌ها در سراسر استان اقدام لازم را انجام دهند.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه استاندارد به معنای انطباق تجهیزات و خدمات با قوانین و مقررات به منظور تامین امنیت و سلامت مردم است، گفت: همه قوانین و مقررات بر گرفته از قانون الهی است و انتظار می رود که همه دستگاه‌هایی که در امر استاندارد سازی وسایل و تجهیزات سهیم هستند نسبت به اجرای امور مربوط با جدیت اقدام کنند.

استاندار ایلام با اشاره به نقش استاندارد در سلامت و اقتصاد خانوارها، خاطرنشان کرد: استانداردهای لازم بایستی در تولید کالاها و خدمات در سطح استان رعایت شود که بتوانیم خدمات مطلوب به جامعه شهری و روستایی استان ارائه شود.

 

انتهای پیام/



نویسنده: زینب بسطامی
همرسانی کنید:

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان