شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از برپایی ۱۰۰ غرفه عرضه و فروش محصولات صنایع دستی در سطح ۶ شهرستان این استان طی ایام نوروز خبر داد.

به گزارش آفتاب ایلام،"فرزاد شریفی" روز جمعه در گفت و گویی اظهار کرد: در ایام نوروز در راستای معرفی محصولات شاخص صنایع دستی استان به گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به استان در ۶ شهرستان اقدام به برپایی ۱۰۰ غرفه صنایع دستی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام افزود: هدف از ایجاد غرفه های صنایع دستی در ایام‌ نوروز کمک به معرفی و فروش محصولات صنایع دستی استان است که در واقع در ایام‌ نوروز برای صنایع دستی اقتصاد نوروزی را به همراه خواهد داشت.

شریفی گفت: امسال همانند سال های گذشته در قلعه والی شهر ایلام با ایجاد غرفه های صنایع‌دستی، برپایی سیاه چادر در قالب نوروزگاه در محل قلعه والی شهر ایلام و دیگر شهرستان ها با ایجاد برنامه هایی آئینی و سنتی سعی در به وجود آمدن نشاط نوروزی برای گردشگران و مسافرین نوروزی که استان ایلام را به عنوان‌مقصد گردشگری انتخاب کرده اند.

وی تصریح کرد: اولویت غرفه ها بیشتر به کارگاه های تولیدی و برند دار و بسته بندی شده است که بتوانند بهتر صنایع را معرفی کنند ولی صنایع دستی کوچک و خرد هم در این غرفه ها مستقر هستند تا بتوانند تجربه لازم جهت حضور در نمایشگاه های بزرگ‌تر را کسب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با بیان اینکه سفره‌های افطاری ساده برای ایام ماه مبارک رمضان برای گردشگران پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های مهران و دهلران با توجه به حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی این شهرستان ها، تئاترهایی آیینی و مذهبی در این مناطق اجرا می شود.

به گزارش آفتاب ایلام، استان ایلام به واسطه طبیعت زیبا و بکری که دارد هر سال در ایام نوروز پذیرای خیل عظیم گردشگران و مسافران نوروزی است.

۹۰۶ اثر تاریخی و فرهنگی استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان