شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام خبرداد؛

لایروبی حوضچه های آرامش اراضی بالادست شهر ایلام

۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ۱۶:۱۸ چاپ کدخبر: 20988

آفتاب ایلام |مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام از لایروبی میسیل‌ها و حوضچه های آرامش اراضی بالادست شهر ایلام خبرداد.

به گزارش آفتاب ایلام، مهراب غریبی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام اظهار داشت: در پی هشدارهای سازمان هواشناسی و جلسه ستاد مدیریت بحران استان در خصوص بارش های سیل آسای روزهای آتی شهرداری اقداماتی از قبیل لایروبی جداول و کانال های سطح شهر ایلام را در دستور کار قرار داد.

وی همچنین به لایروبی حوضچه های آرامش بالادست شهر اشاره کرد و افزود: این حوضچه ها در مناطقی از جمله چالیمار، هانیوان، جانبازان و... به منظور جلوگیری از ورود سیلاب از مناطق کوهپایه ای و بالادستی به داخل شهر احداث شده است.

غریبی خاطرنشان کرد: ضروری است حوضچه های مذکور هر ۶ ماه یکبار لایروبی شوند اما در سال جاری ۴ مورد لایروبی این مسیرها انجام گرفته است.

وی با اشاره به گابیون بندی و ایجاد حوضچه در تنگه ارغوان ایلام افزود: لایروبی این منطقه توسط منابع طبیعی انجام می شود و قطعا این اقدام تاثیر به سزایی در کنترل سیلاب این منطقه خواهد داشت.

این مسئول خاطر نشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که طراحی جداول بر اساس بارش های نرمال انجام شده و بارش های فرانرمال به آبگرفتی معابر عمومی منجر می شود که امری طبیعی است و اقدامات شهرداری در راستای کاهش اثرات و خسارات بارش‌ها انجام می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام در پایان گفت: طی ۳ ماه گذشته لایروبی های کلی مسیل‌ها ،جداول و... انجام شده است و امید است شاهد بارش نزولات الهی در شهر ایلام به دور از خسارت باشیم.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان