شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024
استاندار ایلام:

حمایت از صنعتگران و هنرمندان به تحقق شعار امسال کمک می کند

۱۴۰۳/۰۱/۰۲ ۱۹:۰۱ چاپ کدخبر: 20990

آفتاب ایلام |استاندار ایلام گفت: حمایت مسئولان از صنتعگران بخش‌های مختلف از جمله هنرمندان صنعتگر صنایع دستی باعث افزایش تولیدات داخلی و گامی محکم در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

به گزارش آفتاب ایلام،«حسن بهرام‌نیا» روز پنجشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: استان ایلام در سالی که گذشت، پذیرای ۳ میلیون مسافر بود.

وی گفت: از تاریخ ۲۲ اسفند تا ۲۷ اسفند سال ۱۴۰۱، ۵ هزار و ۵۴۸ گردشگر در استان اقامت داشتند که این آمار در سال ۱۴۰۲ در مقطع زمانی ذکر شده به ۱۱ هزار و ۵۸۵ گردشگر رسید که رشد ۵۲ درصدی گردشگران را نشان می‌دهد.

استاندار ایلام با قدردانی از صنعت‌گران استان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای حمایت و پشتیبانی از صنعت‌گران استان، خاطرنشان کرد: ۳۳ رشته صنایع‌دستی گویای هنرنمایی صنعتگران استان است که از هر پنجه این صنعت‌گران هنر می‌بارد و تاریخ و هویت استان و هنر و هنرنمایی مردم استان را در سطح کشور معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» که توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده اشاره کرد و گفت: هر قدر ما به عنوان کارگزاران دولت و خدمت‌گذاران مردم حمایت خود را از صنعت‌گران بیشتر کنیم به‌طور قطع تولیدات نیز بیشتر می شود و این افزایش تولیدات نیز حرکت در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

بهرام‌نیا عنوان کرد: بر اساس شعار سال ۱۴۰۳، امروز این هم‌افزایی از سوی مسئولان استانی و فعالیت بیشتر صنعت‌گران برای محقق شدن شعار سال ضروری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در همه حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی، گفت: استان ایلام ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که با مشارکت مردم و حمایت و پشتیبانی مسئولان این ظرفیت‌ها بالفعل خواهد شد.

استاندار ایلام افق پیش‌روی استان در حوزه گردشگری و صنایع دستی را بسیار امیدبخش و مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: سال گذشته استان ایلام، استان،نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

وی اضافه کرد: توجه به بحث صنایع‌دستی و گردشگری، اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه را به دنبال دارد و در سفره مردم تاثیر خود را نشان خواهد داد.

استاندار ایلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی استان در برپایی نمایشگاه‌ها، اقامت‌گاه‌ها و آماده‌سازی بوم‌گردی‌ها قدردانی کرد و ضمن تاکید بر نظارت‌ها، خواستار تقویت فضای مفرح و پرنشاط برای همشهریان و مهمانان نوروزی شد.

به گزارش آفتاب ایلام،در این نمایشگاه بیش از ۴۳ غرفه و ۲ سیاه‌چادر فعال و ۵۲ صنعتگر، محصولات صنایع دستی و سوغات استان ایلام را عرضه می‌کن

 انتهای پیام/



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان