دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403| 29 April 2024

آفتاب ایلام |منتخب مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هدف از تشکیل رژیم اسرائیل نفوذ بر جهان اسلام و تسلط بر سرمایه‌های کشورهای اسلامی بود،گفت: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران شکست آنها را نشان می دهد.

به گزارش آفتاب ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی روز جمعه در سخنرانی روز جهانی قدس، هدف از تشکیل رژیم اسرائیل نفوذ بر جهان اسلام و تسلط بر سرمایه‌های کشورهای اسلامی خواند و اظهار داشت: این خدعه شوم غربی‌ها با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آشکار شد.

وی ادامه داد: تشکیل یک قدرت برتر منطقه ای، دسترسی به حاکمیت اسلامی، تسلط بر سوق‌الجیشی ترین منطقه دنیا، دستیابی به ثروت‌های عظیم این منطقه و جلوگیری از توسعه و رشد ممالک اسلامی از جمله اهداف تشکیل اسرائیل بوده است.

منتخب مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری به علت اشغال سرزمین فلسطین اشاره کرد و گفت: این اشغال برای تشکیل اسرائیل و همچنین تسلط این رژیم بر دریاهای سرخ و مدیترانه و کانال سوئز به عنوان پهنه‌های آبی شریان‌های حیاتی دریایی دنیا بوده است.

وی به سخنرانی سال 1342 امام راحل(ره) در مدرسه فیضیه قم که ماهیت اسرائیل را برملاکرد، اشاره داشت و گفت: بنیانگذار انقلاب در این سخنرانی هدف این رژیم غاصب را نابودی اسلام و نفوذ و تسلط بر جهان اسلام عنوان کرد و ملت اسلام را به بیداری و هوشیاری کامل در برابر اسرائیل فراخواند.

مرادبیگی، ترور افراد شاخص جهان اسلام را یکی از سیاست‌های شوم اسرائیل خواند و افزود: این رژیم غاصب بسیاری از افراد شاخص علمی و نظامی را به شهادت رسانده است.

وی گفت: تفکر اسرائیل ایجاد وحشت و جنگ روانی با انجام ترور و کشتارهای بیرحمانه است تا با این تاکتیک خود را به عنوان قدرت برتر چهارم و شکست‌ناپذیر دنیا معرفی کند.

منتخب مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تاریخ دنیا و رژیم صهیونسیتی با پیروزی انقلاب اسلامی تغییر کرد، افزود: چرا که ماهیت این انقلاب از همان ابتدای مبارزه با اسرائیل و دفاع از مردم مظلوم فلسطین بوده است.

مرادبیگی، نامگداری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس توسط امام خمینی(ره) را یک تاکتیک جدید عنوان کرد و گفت: تاکتیک فرهنگ جهاد ایثار و شهادت طلبی و جهاد در راه خدا در بین فلسطین برانگیخت.

وی ادامه داد: با این تدبیر بزرگ رهبر کبیر انقلاب در نامگذاری روز جهانی قدس، همه جهان اسلام اعم از عرب و غیر عرب را در مسائل فلسطین و مبارزه با اسراییل دخیل داد و همه مردم و آزادی خواهان را نسبت به موضوع فلسطین حساس کرد.

سخنران راهپیمایی روز جهانی قدس شهر ایلام گفت: چهره نفاق و دوروی اسرائیل برای همه مردم جهان آشکار شده است. آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، روز بیداری جهان اسلام و عامل اصلی و مهم تشکیل جبهه مقاومت بوده است.

مرادبیگی در ادامه سخنان خود به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران اشاره داشت و گفت: این حمله استیصال و شکست اسرائیل را نشان می‌دهد.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد اسرائیل به دلیل درگیری در جنگ و جبهه مقاومت به مراکز اقتصادی این حکومت جعلی فلج شده است، خاطرنشان کرد: اکنون اختلافات درونی و تظاهرات های داخلی در اسرائیل شکل گرفته است.

وی به هراس و وحشت آمریکا و اسرائیل از پاسخ ایران تأکید داشت و گفت: حضور سران مبارز فلسطین در ایران به آمریکا و اسرائیل ثابت کرده است که جنگ غزه به نفع موضع مقاومت و فلسطین به پایان می‌رسد.

وی در پایان غزه را عامل اتحاد و وحدت مردم در مقابل اسرائیل و آمریکا دانست و گفت: مردم مسلمان غزه با توکل به خدا و روحیه شهادت‌طلبی به پیروزی دست خواهند یافت.

به گزارش آفتاب ایلام،راهپیمایی روز جهانی قدس از چهار راه رسال شهر ایلام آغاز و بعد از طی خیابان‌های آیت الله حیدری ایلامی، میدان شهید کشوری و بلوار آزادی و میدان مادر به مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ختم شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان