پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام - اضطراب و استرس و افسردگی یکی از اصلی‌ترین عوارض ناشی از قرنطینه است که از همه طرف روان و بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بی نظمی در پریود، تجربه کردن قائدگی دردناک و  تشدید افسردگی ناشی از سندروم پیش از قاعدگی، از عوارض این اضطراب و استرس است.

به گفته متخصصان، مختل شدن پریود زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی دچار یک حادثه آسیب زا شده باشد اما استرس زندگی روزمره هم می‌تواند چنین تاثیری بگذارد.

یادتان باشد که اگر شاهد چنین تغیراتی بودید، بدانید که از علائم ویروس کرونا نیست و مشکل اصلی از اضطراب و استرسی است که تجربه می‌کنید.

PMS برای بسیاری از افرادی که دوره های منظمی دارند، بسیار شایع است. اما علائم هرکس با دیگری متفاوت است و یا  حتی می‌تواند ماه به ماه تغییر کند؛ آنچه می‌دانیم این است که استرس و اضطراب می‌تواند تأثیر قابل توجهی در دوره قاعدگی شما داشته باشد. شاید PMS شما بدتر شود، شاید قاعدگی سنگین‌تر یا سبک‌تری داشته باشید یا حتی استرس منجر به مختل شدن و تعویق در این دوران شود.

متخصصان معتقد اند که استرس موجب ترشح کورتیزول شده که ترشح بیش از حد آن ممکن است سطح طبیعی هورمون‌های تولید مثل را سرکوب کند و منجر به تخمک گذاری غیر طبیعی شود که می‌تواند دوره قائدگی را مختل کند.

تسکین درد قاعدگی در قرنطینه کار ساده ای نیست. ممکن است برای تهیه مسکن یا چیزهایی که قبلا استفاده می‌کردید، به داروخانه یا مغازه‌ها دسترسی کمتری داشته باشید. اگر نمی‌توانید به روش‌های قبلی درد خود را تسکین دهید، از روش های جایگزین مانند یک حمام گرم، یک بطری آب گرم یا از تمرینات سبک یوگا استفاده کنید.

 علائم PMS می‌تواند شامل اضطراب یا افسردگی، نوسانات روحی و تحریک پذیری باشد و فاصله گذاری اجتماعی ممکن است علائم روانی را تشدید کند به همین دلیل باید برای مدیریت استرس تلاش کرد. عادت کنید که هر روز پنج دقیقه برای بهزیستی ذهنی خود وقت بگذارید.

در برخی مراحل این چرخه ممکن است احساس نفخ یا درد داشته باشید و حتی نخواهید از جای خودتان بلند شوید در همین رابطه مطالعات نشان داده اند که ورزش سبک می‌تواند به تسکین PMS کمک کند.

کالج سلطنتی زنان و زایمان و زنان، توصیه می‌کند که قبل از مصرف مسکن برای درمان علائم PMS از ورزش کمک بگیرید. اپلیکیشن‌های ورزشی یا برنامه‌های رایگان آنلاین برای این کار به راحتی در دسترس شما هستند.

خواب خوب از دیگر کلیدهایی است که به شما کمک می‌کند؛ هرچند که بدخوابی یکی دیگر از مشکلاتی است که در نتیجه اضطراب ایجاد می‌شود اما خوابی خوب می‌تواند علاوه بر کمک به دوران قاعدگی در روحیه شما هم تاثیر بگذارد.

منابع:

metro

insider

مترجم: الهه صالحی

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان