جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
آفتاب ایلام | محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ در روز‌های گذشته ویدئویی در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که در آن حجت‌الاسلام سیدحسین‌حسینی‌نوری، امام‌جمعه ملارد، از پشت تریبون نماز جمعه خطاب به وزیر بهداشت و فرزندش سخنانی گفت، سخنانی که بحث آقازادگی و رانت‌خواری پسر سعید نمکی را پیش کشید و حسابی جنجالی شد.
او در بخشی از صحبت‌های خودش گفت: «آقازاده شما با چه رانتی آمده به‌عنوان پیمانکار، ساخت ۳ بیمارستان را در اختیار گرفته و بین راه پول هم گرفته و رفته است.» و در ادامه اسم ۳ بیمارستان ملارد، قدس و شهریار را آورد. او همچنین به‌وضعیت نامطلوب این شهرستان اشاره و گله کرده بود که جمعیت ۵۰۰ هزار نفری آن از یک بیمارستان هم در شهر خود برخوردار نیستند.

قصه تکراری آقازادگی، سوء‌استفاده‌هایی که از این موقعیت می‌شود و قرارگرفتن آن در مقابل طیف عموم جامعه، باعث شد تا صحبت‌های امام‌جمعه ملارد به‌سرعت در صدر خبر‌هایی قرار بگیرد که مردم پیگیر آن هستند و همان‌طور که انتظار می‌رفت به‌سرعت واکنش وزیر بهداشت را هم در پی داشت. واکنش مکتوبی که درباره صحبت‌های حجت‌الاسلام نوری بود، اما خطاب به رئیس قوه‌قضائیه، حجت‌الاسلام‌رئیسی، بیان شده بود.
 
نمکی در نامه‌ای که به‌قول خودش بیشتر از اینکه یک شکوائیه باشد، یک گله‌مندی بود، بعد از صحبت‌هایی که درباره درگیری با مافیای دارو و تجهیزات پزشکی داشت، به این ویدئوی پخش‌شده اشاره کرد و گفت که ماجرا را به رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه منعکس کرده است تا صحبت‌های امام‌جمعه ملارد را مرمت کند.
 
گفته‌های نمکی البته به اینجا ختم نشد. او به‌صورت جزئی‌تر نوشت: «دستور بفرمایید تا رسیدگی شود که اگر ایشان مدرکی دارند که آیا فرزند این‌جانب پیمانکار است؟ (که‌نیست) وجهی را دریافت کرده است؟ (که‌نکرده است) یا اگر پروژه‌ای را که متعهد به اجرا بوده، رها کرده است، به اشد مجازات محکوم شود. اما اگر آنچه فرموده‌اند کذب است، به‌عنوان رئیس محترم حق‌طلب قوه‌قضائیه اجازه ندهید بعضی از جایگاه‌ها و تریبون‌ها از برخورد قانونی مصون باشند.»
 
مدت کوتاهی که گذشت و به‌ظاهر بعد از اثبات خلاف صحبت‌های گفته‌شده، حجت‌الاسلام سیدحسین ‌حسینی‌نوری هم دست‌به‌قلم شد و از نمکی عذرخواهی کرد. او گفت صحبت‌های او در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته بر اساس اطلاعات غلط و گزارش خلاف واقع بوده و البته از احساساتی ناشی می‌شده که وضعیت نامشخص امکانات بیمارستانی شهرستان برایش ایجاد کرده است، اینکه آرزو و انتظار مردم منطقه برای دسترسی به امکانات بیمارستانی به‌درازا کشیده و از سال۹۱ که طرح احداث به‌تصویب رسیده است تاکنون چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای در‌این‌باره وجود ندارد.
 
او البته در زمانه‌ای که عذرخواهی‌کردن و طلب بخشش حسابی سخت شده است، به‌ویژه برای کسی که تریبونی در اختیاری دارد یا از جایگاهی برخوردار است، مصرانه از این گفت که: «اگر پیام گذشت شما را از آنچه که رخ‌داد تا هفته آینده دریافت نکنم، خود را از شرط اصلی امامت ساقط می‌دانم و به فضل الهی از مردم شریف و انقلابی ملارد خداحافظی خواهم کرد.»
 
حرفی که واکنش وزیر فرهنگ را هم در پی داشت و سید عباس صالحی در توئیتی نوشت: «امام‌جمعه ملارد از آقای دکتر نمکی طلب بخشش کرد و افزود اگر نبخشد، خود را از عدالت خارج می‌داند و هفته بعد نماز جمعه نمی‌خواند. ممنون از ایشان که حکم شرعی فراموش‌شده‌ای را یادآور شدند که حق‌الناس فقط جان و مال نیست، آبرو هم هست.
 
اگر کسی اتهام غلط بزند، تا وقتی که طرف مقابل نبخشد، فاسق است.» عذرخواهی امام‌جمعه ملارد و در ادامه گذشت وزیر بهداشت که بیان کرد کوچک‌ترین شکوائیه یا ملال خاطری از او ندارد، واکنش‌های مردم را هم به‌دنبال داشت. واکنش‌هایی که بیشتر آن‌ها تحسین «عذرخواهی» و «بخشش» از ۲ سوی این ماجرا بود و البته کورسوی امیدی که در دل بعضی‌ها روشن شده بود. کورسوی امیدی که می‌گوید تماشای رفتار‌هایی از روی لطف و نه سرسختی، هم باشکوه‌تر است و هم اگر بیشتر مرسوم شود و تکرار، می‌تواند آرامش بیشتری را رقم بزند.
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان