سه شنبه، 29 اسفند 1402| 19 March 2024

 به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: در آخرین گزارش رسمی مرکز آمار نرخ بیکاری استان ایلام را ۶.۲ درصد اعلام کرده است که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۸.۷ درصد بود ۲.۵ دهم درصد کاهش پیدا کرده است. 

وی به مقایسه وضعیت بیکاری استان به نسبت سه ماهه بهار سال جاری پرداخت و افزود: در حالیکه در سه ماهه بهار امسال نرخ بیکاری استان ۶.۵ درصد بود در سه ماهه تابستان امسال با ۰.۳ دهم درصد به ۶.۲ دهم درصد کاهش پیدا کرده است.

سلیمانی‌دشتکی نرخ بیکاری استان در تابستان سال جاری را ۳.۳ دهم درصد پائین تر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: درحالیکه میانگین نرخ بیکاری کشور در سه ماهه تابستان امسال عدد ۹.۵ را نشان می‌دهد این عدد در استان ایلام ۶.۲ دهم درصد است.

وی افزود: در حالیکه وضعیت نرخ بیکاری میانگین کشوری از ۱۰.۵ در تابستان سال گذشته به ۹.۵ در تابستان امسال یک درصد کاهش را نشان می دهد در استان ایلام این وضعیت از ۸.۷ به ۶.۲ دهم درصد بوده که ۲.۵ دهم درصد کاهش را نشان می دهد و این نشان دهنده روند مطلوب تر کاهش بیکاری در استان به نسبت میانگین کشوری است.

استاندار ایلام تاکید کرد: نرخ بیکاری استان ایلام از که ۱۷.۶ درصد قبل از دولت تدبیر و امید به ۱۲.۶ دهم درصد در پایان دولت یازدهم رسیده بود امروز در سه ماهه تابستان سال جاری به ۶.۲ دهم درصد کاهش پیدا کرده و از رتبه ۳۱ کشور در قبل از دولت یازدهم به سوم بهبود وضعیت بیکاری کشور در دولت دوازدهم رسیده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان