جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان ایلام بحران آفرین است/ ضرورت تشدید نظارت بر رعایت پروتکل ها

افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان ایلام بحران آفرین است/ ضرورت تشدید نظارت بر رعایت پروتکل ها

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۰۰:۱۲ چاپ کدخبر: 4647

جمیل صادقی‌فر در گفت وگو با خبرنگار آفتاب ایلام  اظهار داشت: درحال حاضر وضعیت تمام شهرستان‌های استان ایلام قرمز و نارنجی است و اگر این روند کنترل و کاهش پیدا نکند، با شرایط سخت اپیدمی کرونا در روزهای پیش رو مواجه خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در میان شهرستان‌های یازده‌گانه استان، شهرستان دره‌شهر به مرحله بحران رسیده است.

وی افزود: شهرستان دره‌شهر با افزایش 100درصدی مبتلایان به کرونا ویروس مواجه شده است و این شهرستان در ردیف 45 شهر پرخطر کشور قرار گرفته است.

صادقی‌فر کاهش حساسیت نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را عامل اصلی افزایش ابتلا به کرونا ویروس در استان ایلام عنوان کرد و گفت: ادامه این روند، استان ایلام را با مشکل درمان بیماری کرونا و وضعیت بحرانی نزدیک می‌کند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌عنوان مهم‌ترین راه درمان، پیشگیری و مقابله با کروناست و انتظار کادر درمانی، بهداشتی از مردم ایلام آن است که  نهضت استفاده از ماسک را در استان اجرا کنند.

صادقی‌فر استفاده از ماسک را اساسی‌ترین و اصولی‌ترین راه پیشگیری از کرونا دانست و گفت:  مردم ایلام بدانند، سلامت آنان در خطر جدی قرار گرفته است؛ شرط عبور از این شرایط  رعایت اصول بهداشتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به بستری‌های کرونایی ایلام اشاره و خاطرنشان کرد: بستری‌های کرونایی ایلام نسبت به میانگین کشوری افزایش قابل توجهی دارد و روزانه 2 نفر در ایلام در اثر کرونا فوت می‌کنند.

این مقام بهداشتی به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه را یک ضرورت عنوان کرد و اذعان داشت: شرایط موجود استان ایلام نیازمند اقدامات بازدارنده و نظارت‌های پیشگیرانه و موثر است و در این راستا تمام دستگاه‌ها باید برای نظارت در حوزه کاری پیش‌قدم شوند والا با حضور یک دستگاه نمی‌توان نظارت بر جامعه را به دقت اجرا کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: واقعیت این است که بخش بهداشت به تنهایی نمی‌تواند تمام نظارت‌ها را یک تنه به انجام برساند و ضرورت نظارت "مردم و مسئولان" بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی احساس می‌شود که برای آن باید راهکاری پیدا کرد.

منبع: آفتاب ایلام

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان