جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

محمد کریمیان در گفت‌وگو با آفتاب ایلام ، اظهار داشت: آمار قربانیان کرونا در ایلام دوبرابر شده است و استمرار این روند روزهای تلخی را پیش‌روی شهروندان ایلامی قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ایلام رده چهارم کشوری از نظر تعداد بستری‌ها را دار است و این رده احساس خطری جدی است تا شهروندان را به کمک به سلامت خود و خانواده وا دارد و این کمک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن و میسر است.

وی، بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حضور در تجمعات و مراسم عزاداری و حضور در گعده‌های خانوادگی و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را عامل اصلی دوبرابر شدن آمار مبتلایان دانست و گفت: علاوه بر افزایش آمار مبتلایان هرروز 2 نفر در استان ایلام بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

کریمیان، آمار مبتلایان و جانباختگان در اثر کرونا را برای جمعیت 600 هزار نفری استان ایلام بسیار خطرناک دانست و افزود: مردم بدانند که کادر بهداشتی و درمانی استان با تحلیل آمارهای موجود پیش‌بینی روزهای تلخ را برای استان دارند و لازم است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این پیش‌بینی به واقعیت نرسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: اعمال نظارت‌های سخت‌گیرانه بیشتر برای رعایت نکات بهداشتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است. چراکه متاسفانه آمار تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها  و بستری آی سی یو  به معنی کاهش رعایت پروتکل‌ها است و چاره کار در برخوردهای نظارتی بدون اغماض است.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: در وضعیت فعلی ابتلا به کرونا ویروس در استان ایلام خانوادگی شده است و لازم است تا اعضای خانواده خود موجب انتقال بیماری به دیگری نشوند.

منبع: آفتاب ایلام

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان