جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام | چند روزی است که یک خبر در فضای مجازی و حقیقی سینه به سینه انتشار پیدا می کند. خبری تلخ که البته برخی نهادها قصد شفاف سازی بیشتر و دقیق تر شدن اطاعات پرونده را دارند.

اتفاقی که هر روز در همه شهرهای کشور رخ می دهد اما پرونده نمی شود و رسانه ها نیز بی خبر می مانند. اما خبر خودکشی محمد 11 ساله در بوشهر، تمام کشور و حتی بسیاری از رسانه های غربی را نیز هوشیار کرد.

خبر مرگ نوجوانی که درست است عامل مرگش خودکشی بود، اما این تمام دلیل نبود و می توان این اتفاق را یک قتل دانست. قتلی که به صورت غیرمستقیم رخ داده است و هر لحظه ممکن است در مکان محرومی دیگر نوجوانی دیگر را حلق آویز کند.

در استان ایلام هم  کم نیستند کسانی که توانایی خرید تبلت و موبایل ندارند اما کودکانشان آرزوی تحصیل دارند. آیا به این نکته اندیشیده ایم که انتشار آن خبر چه به روز این افراد خواهد آورد؟

البته انتشار خبر را که نمی توان در این دنیای دیجیتال مانع شد، اما باید بدانیم که این اتفاق و انتشار اخبارش وظیفه ای سنگین تر از قبل بر شانه ما می گذارد. خرید تبلت های آموزشی که این روزها با قیمتی زیر یک میلیون تومان در بازار قابل تهیه است برای افرادی که دستشان به دهانشان می رسد عدد ناچیزی است. ای کاش لباس انسانیت خود را بر تن کنیم و به این مناطق برویم و به نوجوانان نیازمند مناطق محروم این اسباب تحصیل را هدیه کنیم و وظیفه اجتماعی خود را به جای آوریم.

بیشتر بخوانید: از شایعه تا واقعیت خودکشی دانش آموز ۱۱ ساله بوشهری

امروز بسیار هستند کودکانی که در مناطق محروم استان ایلام به دلیل غیر حضوری شدن مدارس از تحصیل باز مانده اند و یقینا صدها و هزاران دکتر حسابی و مریم میرزاخانی در انتظار یک تبلت اشک می ریزند و هزاران پدر و مادر خجل از این درخواست فرزندان خود عرق شرم از پیشانی پاک می کنند و با انتشار خبر مذکور هر روز از خودکشی فرزند خود هراس دارند. هراسی که این روزها پر رنگ تر شده و تیغ را در دست اقتصاد بیمار کشورمان قرار داده است و رقص بیمار گونه اش هر روز فردی را به زیر خاک می فرستد.
هدف از انتشار این متن انتقاد از سیاست خارجی و رفتارهای اشتباه حکومتی و تحریم های آمریکا نیست، اما گوشزد می کنیم که شما مسئولان پُر سر و صدا در قبال این جان ها که به خاک می رود مسئولیت دارید و در کوتاهی ها و کاهلی های شما خیانت های نا خواسته وجود دارد.
جدا از این بحث و این بیدارباش ها سخنی هم با مردم خیر و شریف استان ایلام دارم که باید در این برهه بیان کنم. برهه ای که بسیاری از نوابغ نوجوان در جدال با فقر فرصت تحصیل را از دست می دهند و ما مردم ایلام می توانیم با اهدای یک تبلت چند صد هزار تومانی آینده را نجات دهیم. چند صد هزار تومانی که بعضی از ما تنها در یک شب ممکن است خرج کنیم.
حال بسیاری از مسئولان در غفلت به سر می برند و سخن از موانع به میان می آورند چه فرصت خوبیست که وظیفه اجتماعی خود را به جای آوریم تا در آینده فرزندان مان، انگ کاهلی بر مقبره ما نزنند.

 
منبع: کرمان روز
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان