سه شنبه، 29 اسفند 1402| 19 March 2024
مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام

ایلام رتبه یک غرب کشور و جزو ۷ استان برتر کشور در شاخص امنیت سرمایه گذاری در سال ۹8

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۲۰:۵۴ چاپ کدخبر: 4735

به گزارش آفتاب ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، آیت قیصربیگی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام از بهبود وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش "پایش امنیت سرمایه گذاری در ایران طی فصول سال ۹۸" را که با سنجش "شاخص امنیت سرمایه گذاری در ایران" انجام شده، به تفکیک ۳۱ استان، ۳۸ مؤلفه، ۷ نماگر و ۹ حوزه کسب و کار منتشر کرده است.

وی ادامه داد: در این گزارش استان‌های کشور از نظر امنیت سرمایه گذاری دسته بندی شده اند و بر این اساس خراسان جنوبی با ۵.۶۲ و یزد با ۵.۵۷ امن‌ترین و تهران نیز با ۶.۵۱ ناامن‌ترین استان‌ها برای سرمایه گذاری معرفی شده است.

قیصربیگی در ادامه به تحرک بخشی گسترده استان طی سالهای اخیر در بخش سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: حاصل این فعل و انفعالات مثبت منجر به کسب رتبه اول شاخص امنیت سرمایه‌گذاری استان در بهار ۹۸ و در مجموع قرار گرفتن ایلام در ردیف ۷ استان برتر کشور در این شاخص بسیار مهم و تعیین کننده در سال ۹۸ است.

وی ادامه داد: در آخرین گزارش مرکز پژوهش های مجلس از "پایش امنیت سرمایه گذاری در ایران طی فصول سال ۹۸" استان ایلام با ۵.۸۹ رتبه یک غرب کشور و جزو ۷ استان برتر کشور در این شاخص معرفی شده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام رشد قابل توجه سرمایه‌گذاری در استان را نتیجه بهبود شاخص‌های های امنیت سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و گفت: امنیت بالای سرمایه‌گذاری در استان منجر به رشد بالای ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری استان در سال ۹۸ شد و این استان را در ردیف ۷ استان برتر کشور در این حوزه بسیار مهم قرار داده است.

وی در ادامه وحدت و همدلی مردم و مسئولان استان و رایزنی های شبانه روزی استاندار ایلام در ایجاد امنیت بالا و جذب سرمایه‌گذاری تاثیر گذار خواند و گفت: استاندار ایلام طی چند سال گذشته همواره با حرکت در مسیر وحدت، همدلی و تعامل سازنده ضمن اینکه توانسته در بین دستگاهای اجرایی دولتی و غیردولتی استان انسجام و همگرایی ایجاد کند، همواره بر حضور مسئولان در بین مردم و اجرای طرح ها و برنامه های متنوع در این زمینه تاکید داشته و باعث مشارکت بالای مردم در امور مختلف شده است.

دبیر شورای هماهنگی روابط‌عمومی های استان ایلام در ادامه گفت: در این راستا استاندار ایلام در راستای پیگیری خواسته ها و مطالبات مردمی ظرف ۳ سال گذشته بیش از ۶۰۰ دیدار را با مسئولان ارشد کشوری و لشکری برگزار نموده است و در این میان ایجاد سرمایه‌گذاری در استان یکی از مهمترین راهبردهای نماینده عالی دولت برای توسعه و ایجاد اشتغال استان به شمار رفته است.

وی با عنوان این مطلب که راه توسعه و ایجاد اشتغال در استان از مسیر سرمایه‌گذاری در استان می گذرد، اظهار داشت: آمارهای رسمی کشور نشان می دهد که با کمک همه مسئولان و دلسوزان استان در این حوزه گام های مثبت و بلندی برداشته شده است تا مادامی که ظرف سه سال گذشته بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان (قریب ۱۰۰ برابر بودجه عمرانی سال جاری) در این دیار سرمایه گذاری انجام گرفته که این مهم می تواند در امر توسعه و ایجاد اشتغال استان بسیار حائز اهمیت باشد.

منبع آفتاب ایلام

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان