سه شنبه، 29 اسفند 1402| 19 March 2024
در گفت وگو با رئیس آکادمی ان ال پی و کوچینگ آلمان در رابطه با بیماری کرونا:

با قدرت افکار مثبت و باور با کرونا زندگی کنیم

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۱۸:۰۶ چاپ کدخبر: 4758

آفتاب ایلام|پروفسور رضا عمرایی ، روانشناس و رییس آکادمی بین‌المللی ان‌ال‌پی و کوچینگ آلمان و استاد دانشگاه در دانشگاه ملی بیشکک و ماشتوتس ارمنستان، فارغ التحصیل رشته کوچینگ و سوپروایزر دانشگاه هامبورگ، عضو انجمن کوچینگ اروپا،  مدرس هیپنو‌تراپی و عضو هیأت مدیره انجمن جهانی هیپنوتیزم، جزو بیست پریزنت برتر رشته ان‌ال‌پی و کوچینگ جهان می‌باشند. شاگردان بسیاری تحت تدریس ایشان به موفقیت نایل آمده‌اند. با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان بر آن شدیم تا این معضل جهانی را از زبان پروفسور در مورد راهکارها و مقابله با آن، گفت‌وگویی ترتیب دهیم که از نظرتان می‌گذرد:

آیا دنیا، زندگی بدون کرونا را مجدد از سر خواهد گرفت؟


بعید می‌دانم، با توجه به اینکه ویروس‌ها از بین نمی‌روند بلکه جهش پیدا می‌کنند، احتمالا ما در آینده با کرونا زندگی خواهیم کرد. اگر مقاومت کنیم، خوب مقاومت مشکلی را حل نمی‌کند و زندگی تلاش برای قانون بقاست.
 اگر ما در مقابل هر چیزی بایستیم از پا در می‌آییم، لازمه رضایت‌مندی و بهبود کیفیت زندگی با این شرایط این است که ما تغییر کنیم و این شرایط را بپذیریم و همزمان توانایی‌های خودمان را ارتقا ببخشیم تا با افزایش آگاهی و انعطاف‌پذیری ضمن مقابله با این بیماری بتوانیم با توانمندی و دانش مهارت‌های خودآگاهی به زیستن آگاهانه، خلاق و سازگار با حیات ادامه دهیم.
بخشی از درمان حاصل تلاش پزشکان و جامعه علمی دنیا است برای بهبودی و تهیه واکسن‌ کرونا تا جسم و جان انسان‌ها را در مقابل این ویروس مقاومت بخشند، اما مسأله حائز اهمیت  به نظر من اینست که انسان‌ها خودشان را در مقابل این ویروس قوی نمایند.که راه دیگر نجات انسان‌ها در گام اول پیشگیری است و کم هزینه تر خواهد بود. اینکه درجهت ارتقا دانش و آگاهی نسبت به این ویروس گام برداریم و بعد ذهنمان را قوی کنیم تا مثبت فکر کنیم. زیرا ثابت شده به لحاظ علمی؛ اگر ذهن خودمان را قویتر نماییم نسبت به یک بیماری یا موضوعی دیگر؛ "از آنجا که ذهن ما مستقیم جسم ما را کنترل کرده و عملکردهای جسم ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد"؛ ۵۰ الی ۶۰ درصد درمان بیماری‌ها توسط ذهن صورت می‌گیرد و ما با قدرت افکار مثبت، باور و ارتقا توانمندی‌های خود، قطعا از خودمان محافظت خواهیم کرد در مقابل این بیماری و یا هر بیماری دیگر.

چالش‌ها و فرصت‌های بیماری کرونا از نظر شما چه بوده است؟


من کرونا را واقعاً به عنوان یک تهدید تلقی نکردم. شاید روزهای اول بخاطر ناشناخته بودنش کمی استرس ایجاد شد، اما بعد به عنوان یک فرصت دیدم که بتوانم با خودشناسی روی ذهنم و معنویتم بیشتر کار کنم و با آگاهی بیشتر و انعطاف پذیری بالاتر خود را با شرایط موجود سازگار کنم و از آن بهره ببرم‌.
بنابراین باید بگم این فرصت، شانس بسیار خوبی بود برای ارتقای شخصی و شغلی ."از فرصت ها وچالش‌های کرونا فرصت خودشناسی و قوی کردن درون است و اینکه از آگاهی به هستی برسیم."

آسیب‌های روانی ناشی از کرونا و بهبود شرایط را چطور می‌بینید؟


 آسیب‌های ناشی از کرونا در کودکان با توجه به اینکه  درک درستی از این بیماری ندارند طبیعتا ترس ایجاد می کند، والدین و جامعه  وظیفه دارند با آموزش تکنیک‌ها استرس و اضطراب را کنترل و درمان کنند و هم در جهت آموزش گام بردارند .
مشکلات شغلی و بحران‌های ناشی از آن، خانواده را دچار استرس و ناامیدی کرده که موجب آسیب‌های روانی، تنش، خشم و بحران‌های خانوادگی که نتیجه آن، ایجاد بیماری‌های روحی و روانی، افسردگی اضطراب و بی‌خوابی، برخورد و جدایی...‌ به شکل فراگیر در جوامع شده است و در اینجا است که ان‌ال‌پی انگیزه توان و قدرت و دانش تغییر برای بهبود زندگی فردی خانوادگی شغلی را در بحران‌ها به انسان‌ها می‌آموزد...

در حالی که دنیا ناگزیر به تغییر سیاست‌ها و اندیشه‌ورزی متناسب با تغییرات زیستی جهان هست؛ دانش و علم ان‌ال‌پی چه پیامی برای حکمرانی در شرایط کرونا دارد؟


ما هیچ راهی نداریم جز پذیرش و تغییر. تنها راه همه ما و اساتید و نخبگان و سیاست‌گزاران این است که شرایط را بپذیرند و در جهت آگاهی خود و مردم و همسو شدن با کشورها و جهان در جهت بهبود شرایط گام بردارند و با هم فکری و ایجاد هارمونی وتبدیل شدن به یک سیستم همدل درجهت دانش‌افزایی و توان افزایی برای بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها، با هم همراه شوند. این تفکر سیستمی قطعاً انقلاب عظیمی در مسیر سلامت جسم و روان و منافع ملت‌ها و دولت‌ها‌ ایجاد خواهد کرد.

معجزه ان‌ال‌پی در شرایطی که جهان درگیر کرونا هست چه می‌تواند باشد؟


ذهن انسان از معجزه خلقت خداوند و طبیعت هست و اگر قدرت ذهن را باور کنیم و بدانیم چه اندازه توانمند و قدرتمند هستیم، با برنامه‌ریزی مجدد ذهن‌مان با تکنیک‌های ان‌ال‌پی و در راستای ارزش‌ها و تفکرات مثبت زندگی را زیست خواهیم کرد؛"و این معجزه‌ای بزرگ برای ما خواهد بود . در این راستا تکنیک‌های عملی و راهبردی بسیار زیادی وجود دارد که به انسان‌ها کمک می‌کند تا جسم و روان خود را مقابل بیماری و آسیب‌ها مقاوم کنند.
از دستاوردهای ان‌ال‌پی و کوچینگ اینست که انسان‌ها پزشک درون خود را فعال نمایند، ضمن اینکه می‌توانند به دیگران هم کمک کنند و این  معجزه علم ان‌ال‌پی هست.
تلاش کنیم کارکرد و عملکرد ذهن خود را بهتر بشناسیم و دیگر اینکه از تکنیک‌ها و متد‌های ان‌ال‌پی  استفاده می‌کنیم برای درمان، ارتقا شخصی، خانواده و موفقیت‌های شغلی  وهم اثرگذاری مثبت روی بخش‌های مختلف زندگی،که از چند بخش تشکیل شده است که مهم‌ترین بخش معنویات وجود ماست که قوی خواهد شد، هویت انسان‌ها که آموزش های ان‌ال‌پی روی هویت انسان‌ها اثرگذار هست بعد تعلقات ، ارزش‌ها و باورها هستند آنها را شناسایی، اولویت‌بندی و قوی می‌کنیم. بعد مهارت ها هستند با بالا بردن توانایی‌ها و مهارت‌ها می‌توانیم بسیاری از مسائل را حل کنیم و رفتارمان را در جهت مثبت تغییر دهیم و با تغییر رفتار می‌توانیم تاثیر به سزایی در محیطی که زندگی می‌کنیم داشته باشیم. بنابراین اثر ارزشمندی بربخش‌های مهم زندگی انسان خواهد گذاشت. باورم بر این بوده که اگر یک انسان  تکنیک‌های ان‌ال‌پی را یاد بگیرد و زندگی کند، زندگی فردی خانوادگی و شغلی او با تغییرات مثبت زیادی درجهت رشد و موفقیت و هدفمندی و سلامت جسم و روان، همراه خواهد بود.

کلام پایانی؟


ابتدا از روزنامه پرطرفدار و محبوب خبرشمال تشکر می‌کنم که چنین موضوع مهمی را برای مخاطبان خود به نمایش گذاشته است و در پایان باید بگویم که آگاهی پذیرش و تغییر در جهت رضایت‌مندی و صلح درون، انسان‌ها را پزشک درون خود خواهد کرد و  آرامش و امید و سلامتی  جسم و روان ارمغان این آگاهی خواهد بود .. بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست، از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی...

منبع: روزنامه خبرشمال

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان