سه شنبه، 29 اسفند 1402| 19 March 2024

 
به گزارش آفتاب ایلام،رییس خانه مطبوعات ایلام با اشاره به اعلام فراخوان سومین جشنواره فصلی مطبوعات این استان گفت: کرونا به عنوان بخش ویژه این جشنواره انتخاب شده است.

سامی شهبازی افزود: این جشنواره برای سومین دوره ویژه مطبوعات محلی، پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی و نمایندگی رسانه‌های سراسری و خبرگزاری‌های در استان ایلام ویژه ۲ فصل تابستان و پاییز است.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی آثار و تولیدات رسانه‌ای استان برای مشارکت و شرکت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان، حمایت از تولیدکنندگان آثار رسانه‌ای، ارتقای کمی و کیفی آثار در بخش‌های مختلف، تلاش برای ارتقای کیفی و محتوای تولیدی رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، کمک به توسعه فضای رسانه‌ای و ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها برگزار خواهد شد.

وی زمینه‌های جشنواره را خبر، تیتر، سرمقاله و یادداشت، مقاله، گزارش، مصاحبه و گفت و گو، عکس و کاریکاتور، اینفوگرافی، گرافیک و صفحه آرایی، طنز و نقد عنوان کرد.

شهبازی همچنین محورهای جشنواره را توسعه استان و فرصت های سرمایه گذاری با نگاه ویژه به مزیت های نفت، گاز و پتروشیمی، گام دوم و انقلاب اسلامی، روند توسعه استان با نگاه به زیرساخت‌های ارتباطی و مواصلاتی و سرمایه‌گذاری، طبیعت و محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی و نقش رسانه در پیشگیری و کنترل آن، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، اربعین حسینی، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای استان ایلام و  معرفی پتانسیل‌های استان در حوزه گردشگری و همچنین بخش ویژه این جشنواره  را اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه کرونا  برشمرد.

وی آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره را  ۳۰ آذرماه عنوان کرد و گفت:  آثار ارسالی باید از اول تیرماه ۹۹ تا ۳۰ آذرماه ۹۹ در یکی از مطبوعات محلی و سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی دارای پروانه انتشار، منتشر شده باشند.

رییس خانه مطبوعات ایلام با بیان اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند بدون محدودیت در بخش آزاد و نیز حداکثر سه اثر در سه زمینه در بخش ویژه در بخش‌های اعلامی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند افزود: شیوه داوری آثار، ساختاری و مبنای بررسی رعایت اصول و شاخص‌های روزنامه‌نگاری خواهد بود.


منبع آفتاب ایلام

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان