سه شنبه، 29 اسفند 1402| 19 March 2024
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری ایلام

عملکرد اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی ایلام  رشد ۶۸ درصد ی دارد

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ۱۲:۰۱ چاپ کدخبر: 4795

به گزارش آفتاب ایلام،آیت قیصربیگی اظهار داشت: در حالیکه در ارزیابی فروردین ماه بیش از ۹۱ درصد روابط عمومی دستگاه های اجرایی در وضعیت بسیار ضعیف و ضعیف قرار داشتند بعد از گذشت پنج ماه این عدد به ۲۳ درصد کاهش یافته است.
وی همچنین از رشد ۷۰ درصدی عملکرد روابط‌عمومی فرمانداری های استان نسبت به فروردین ماه سال جاری خبر داد و گفت: در حالیکه در ارزیابی فروردین ماه ۱۰۰ درصد روابط عمومی فرمانداری های استان در وضعیت بسیار ضعیف و ضعیف قرار داشتند بعد از گذشت پنج ماه این میزان به ۳۰ درصد کاهش یافته است.
قیصربیگی با بیان اینکه تاکنون هیچ دستگاهی نتوانسته است نمره بسیار خوب را در این ارزیابی ها بدست آورد، اظهار داشت: البته طی پنج ماه گذشته تا کنون شاهد رشد و ارتقای قابل توجه وضعیت روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در سطوح مختلف بوده ایم.
وی در ادامه به تشریح ارزیابی مردادماه پرداخت و گفت: این ارزیابی ها که بر اساس‌ شاخص های بیست گانه صورت پذیرفته، نشان می دهد در این ماه هیچ دستگاه اجرایی استان در وضعیت بسیار ضعیف قرار نداشته، ۲۳ درصد در وضعیت ضعیف، ۵۸ درصد متوسط و ۱۹ درصد در حالت خوب بوده است در حالیکه در تیرماه چهار درصد روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی در وضعیت بسیار ضعیف، ۳۷ درصد ضعیف، ۵۰ درصد متوسط و ۹ درصد نیز خوب بوده است.
دبیر شورای هماهنگی روابط‌عمومی های استان ایلام گفت: در ارزیابی مرداد ماه در حوزه روابط عمومی فرمانداری ها نیز هیچ فرمانداری در وضعیت بسیار ضعیف قرار نداشته، ۳۰ درصد در وضعیت ضعیف، ۶۰ درصد در وضعیت متوسط، ۱۰ درصد در وضعیت خوب و هیچ فرمانداری در وضعیت بسیار خوب قرار نداشته است.
قصربیگی یادآور شد: در حالیکه در ارزیابی تیرماه هیچ فرمانداری در وضعیت بسیار ضعیف قرار نداشته، ۸۰ درصد در وضعیت ضعیف، ۲۰ درصد در وضعیت متوسط و هیچ فرمانداری در وضعیت خوب و بسیار خوب قرار نگرفته بود.
وی درباره نتایج ارزیابی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری های استان در مرداد ماه گفت: در این ماه اداره کل بهزیستی استان با ۸۳ امتیاز رتبه اول، دانشگاه علوم پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و هلال احمر با ۸۲ امتیاز مشترکا رتبه دوم و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با ۸۱ امتیاز رتبه سوم و در حوزه فرمانداری نیز فرمانداری بدره با ۷۶ امتیاز، چرداول ۶۸ و دهلران با ۶۲ امتیاز به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.
قیصربیگی ضمن تشکر از تلاش ارزشمند مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداری های استان در جهت تقویت و ارتقای جایگاه مردم در بین سازمان ها و مردم گفت: روابط‌عمومی نماگر وضعیت مدیریت در یک سازمان است.
وی در ادامه بر بالا بودن روایی و اعتبار ارزیابی ها تاکید کرد و گفت: ارزیابی ها نه بر طبق خود ارزیابی مدیران بلکه بر اساس ملاک و معیارهای عینی و ارائه مستندات ثبت شده در فضای رسانه ای استان و کشور صورت می پذیرد.
وی افزود: این ارزیابی ها بر اساس شاخص های بیست گانه با مجموع ۱۰۰ امتیاز کمی و در ۵ سطح کیفی بسیار ضعیف (۳۵-۰)، ضعیف (۵۰-۳۶)، متوسط (۷۵-۵۱)، خوب (۹۰-۷۶) و بسیار خوب (۱۰۰-۹۱) صورت می پذیرد و بصورت شفاف هر ماه نتیجه آن به اطلاع مردم، مدیران مربوطه و مسئولان دستگاه‌های بالا دستی اعلام می شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام در پایان با عنوان این مطلب که در این ارزیابی ها علاوه بر تنوع بخشی در حوزه اطلاع رسانی بر تعامل و ارتباط بیشتر مدیران با مردم و رسانه ها بعنوان نمایندگان افکار عمومی تاکید شده است، به تشریح شاخص های بیست گانه پرداخت و گفت: در حوزه اطلاع رسانی و انعکاس خبر در پورتال اداره، پورتال وزارت خانه، هفته نامه، روزنامه، سایت، خبرگزاری، فضای مجازی و رادیو و تلویزیون و ... مجموعا ۳۵ امتیاز، در ارائه گزارش به مردم از طریق حضور در رسانه ها، حضور در صدا و سیما، حضور در فضای مجازی، نشست خبری و تور رسانه ای مجموعا ۲۵ امتیاز، در حوزه ارتباطات با استفاده از شاخص های تعامل با مردم، تعامل با رسانه ها و پاسخ به سوالات و انتقادات مجموعا ۱۵ امتیاز، در حوزه ابتکارات، نوع آوری و خلاقیت با استفاده از شاخص هایی چون استفاده از نرم افزار های متنوع و جدید در قالب چند رسانه ای، ایجاد نشریه و بولتن خبری و غیره در مجموع ۲۰ امتیاز و در نهایت داشتن مدیر روابط‌عمومی صاحب ابلاغ نیز برای هر ماه ۵ امتیاز محاسبه می شود.

منبع آفتاب ایلام

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی آفتاب ایلام  بخوانید. (کلیک کنید)

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان