جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
فرمانده انتظامی استان ایلام

افزایش ضریب امنیت در جامعه نیاز به فرهنگ سازی دارد

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ ۱۵:۳۶ چاپ کدخبر: 4800

به گزارش آفتاب ایلام، فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، صبح امروز شنبه (۳ آبان) در دیدار با جمعی از اعضای شورای بسیج رسانه استان ایلام، اظهار کرد:افزایش ضریب امنیت در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است و همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی از جمله دانشگاهیان ، نخبگان ، طلاب ،ریش سفیدان ورسانه ها باید پای کار بیایند و کار انقلابی و میدانی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی وکاهش دادن حجم بالای وظایف پلیس انجام دهند.

سردار یاری گفت: نیروی انتظامی در 4 سال گذشته چیزی در حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر از جوانان مومن و متعهد استان را جهت تامین نظم و امنیت جامعه استخدام و جذب کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه در ۴ سال اخیر حدود ۲۰ میلیون نفر  مرز مهران را برای تردد خود از میان مرزهای ۴ گانه با کشور عراق انتخاب کرده اند که این امر به دلیل امنیت مطلوب این مرز و فراهم شدن زیرساخت های مناسب در مرز مهران بوده است.

سردار یاری با بیان اینکه در چند سال اخیر خوشبختانه با تلاش و پیگیری های موثر استاندار استان، زیرساخت های راه، جاده، گذرنامه و پارکنیگ ها در سطح استان توسعه یافته است، ابراز کرد: بازخورد این فعالیت این بوده است که در سال گذشته کمترین میزان تصادفات و تلفات جاده ای در ایام اربعین حسینی را در سطح جاده های استان داشته است.

سردار یاری افزود:در بحران هایی مختلف که در سال های گذشته و حال همانندسیل، زلزله، شیوع ویروس کرونا و... در سطح استان روبرو بودیم،فرماندهان، مدیران و مسئولان نیروی انتظامی در ایلام موفق عمل کرده اند.

وی یاد آور شد :امسال با وجود ویروس کرونا ،نیروی انتظامی استان با استقرار اکیپ های ایست و بازرسی ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی از  ورود زائران  برای ورود به استان و پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه کالای قاچاق پلیس گمرک در مرز مهران و همچنین پلیس امنیت اقتصادی در راستای مبارزه با جرائم اقتصادی در سطح استان راه اندازی می شود، گفت: حل و فصل پرونده های قضایی با استفاده از ظرفیت های مشاوره ای و بزرگان یکی دیگر از فعالیت های نیروی انتظامی بوده است که ۷۱ درصد این پرونده ها در استان در سطح مراکز مشاوره ای نیروی انتظامی به صلح و سازی منجر شده است.

 در پایان این نشست علینظری رییس سازمان بسیج رسانه، مهدوی رییس شورای بسیج رسانه و جمعی از اعضای شورای بسیج رسانه ضمن تبریک هفته ناجا، پیرامون موضوع رسانه و امنیت به بحث و تبادل نظر پرداختند.
منبع آفتاب ایلام

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان