چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024

آفتاب ایلام| در طول یک ماه گذشته آمار کرونا در استان ایلام  روز به روز افزایش پیدا کرده و کار به جایی رسیده است که امروز دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از آمار 539 نفری در 24 ساعت گذشته خبرداد. آماری که اگر به آن توجه نشود، رشد، مرگ و میر ناشی از آن در استان ایلام  در طول روزهای آینده به یک فاجعه تبدیل خواهد شد. تخت‌های بیمارستانی تکمیل و خیابان‌ها و حاشیه‌های آن محلی برای بیماران می‌شود.

تمام تریبون داران، متخصصان و کادر درمانی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصرار دارند، اما گویا این توصیه‌ها که حافظ جان است، نیز مورد بی توجهی قرار می‌گیرد و این مهم (رعایت پروتکل‌های بهداشتی) و قطعا عامل اصلی در پیشگیری است توسط برخی از افراد جامعه رعایت نمی‌شود و نظارت بر این وظیفه  که بر عهده مسئولان است مورد غفلت  واقع شده است.

لذا بر مسئولان استان فرض است که با اعمال محدودیت‌های مناسب زمینه رعایت این پروتکل‌ها را فراهم آورند؛ موضوعی که در استان ایلام اصلا قابل قبول نیست و در حال حاضر به بازی خاله بازی کودکانه شباهت پیدا کرده است.

محدودیت‌های اعمال شده کرونایی از سوی مسئولان ایلام در طول ماه‌های گذشته صرفا به تعطیلی  برخی از اصناف آن هم کج دار و مریض  و جریمه کردن رانندگان بدون ماسک خلاصه شده و با وجودی که هیچ نتیجه‌ای از این محدودیت‌ها گرفته نشده و همچنان آمار کرونا در ایلام یکه‌تازی می‌کند، باز هم مسئولان ستاد استانی کرونا ایلام  همین محدودیت‌ها را اعمال می‌کنند.

عدم نظارت تام بر اجرای پروتکل‌ها تا انجا پیش رفته است که بیشترین بیمارا کرونایی اختصاص به کارمندان دولت دارد و این نشان دهنده آن است که ادارات که حقوق بگیر دولت و از بودجه عمومی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی حداقل در محل کار بهره می‌برند نیز به توصیه‌ها و تاکیدات مسئولان بی توجه و به آن عمل نمی‌کنند.

با این وصف بنظر می‌رسد که افزایش آمار شیوع کرونا از یک سو و ناکارآمدی محدودیت‌های اعمال شده گذشته و حال از سوی دیگر  امروز  در پرونده عملکرد ستاد کرونا استان ایلام  خودنمایی می‌کند که رفع آن نیازمند تجدید نظر در شیوه مصوبات این ستاد و عملیاتی کردن آن چه خود مصوب می‌کند است والا مسئولان استان ایلام باید بدانند که فاجعه کرونا ‌در ایلام ‌و بازی عجیب مسئولان ستاد ‌کرونا با جان مردم در تاریخ این استان خواهد ماند و اقدامات خاله بازی کودکانه آنان فراموش نخواهد شد.

منبع: آفتاب ایلام

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان