جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام | سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمان انجام مصاحبه از آن دسته از متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ که در زمان اعلام نتایج نهایی برای آنها یکی از کدهای ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵ ،۱۸ ،۱۹، ۲۰، ۲۱ ، ۲۲ ،۲۳ ، ۲۵، ۲۶، ۲۹ و ۳۰ اعلام شده است، اطلاعیه داد.

پیرو اطلاعیه مورخ ۹۹.۰۸.۰۸ در خصوص اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، بدین‌وسیله به اطلاع آن دسته از متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ که در زمان اعلام نتایج نهایی به جای کد قبولی و یا علاوه بر کدرشته محل قبولی متمرکز برای آنان یکی از کدهای ۱۱ (دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی)، ۱۲(دانشگاه شاهد)، ۱۴(دانشگاه علوم قضایی )، ۱۵(مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی)، ۱۸(دانشکده غیرانتفاعی رفاه)، ۲۰ (بورسیه سپاه)، ۲۱ (دانشگاه شهید مطهری)، ۲۲ (بورسیه وزارت دفاع)، ۲۳ (دانشگاه صداو سیما) ، ۲۵ (بورسه ارتش) ، ۲۶ (بورسیه نیروی انتظامی) ، ۲۹ (کاردانی و کارشناسی فوریتهای پزشکی) و ۳۰ (مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه- قم) اعلام شده، می‌رساند با توجه به اولویت کدرشته محل انتخابی، این افراد در ردیف معرفی‌شدگان برای انجام مصاحبه و مراحل گزینش در رشته‌های تحصیلی انتخابی دانشگاه‌ها و موسسات فوق قرار گرفته‌اند و باید برای انجام مراحل مصاحبه و گزینش به شرح جدول ذیل و همچنین موارد اعلام شده در بند (۲ و ۳) این اطلاعیه، با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز شامل اصل و یک سری تصویر شناسنامه و کارت ملی، تصویر آخرین مدارک تحصیلی (اعم از دیپلم نظام قدیم، نظام جدید، پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی) به موسسات ذیربط مراجعه کنند.

۱-معرفی ­شدگان کدهای ۱۲ دانشگاه شاهد، ۱۴ دانشگاه علوم قضایی، ۱۵ مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی،  ۱۸ دانشکده غیرانتفاعی رفاه ، ۲۰  بورسیه سپاه ،  ۲۱ دانشگاه شهید مطهری،  ۲۲ بورسیه وزارت دفاع ، ۲۳ (دانشگاه صداو سیما) ، ۲۵ (بورسیه ارتش) ، ۲۶ (بورسیه نیروی انتظامی) و ۳۰ (مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه- قم) لازم است بمنظور انجام مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته معرفی شده مطابق توضیحات جدول ذیل عمل کنند.

۲- معرفی شدگان (کد ۲۹) رشته های تحصیلی کاردانی و کارشناسی فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی:

به اطلاع متقاضیانی که اسامی آنان در ردیف معرفی‏ شدگان هریک از کدرشته‌های تحصیلی کاردانی و کارشناسی فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی (کد۲۹) اعلام  شده، می‌­رساند، با توجه به تعیین تعداد ۵ مرکز دانشگاهی مطابق جدول ذیل برای انجام مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش از معرفی شدگان، لذا افراد معرفی شده می­‌توانند با توجه به استان محل اقامت خود برای اطلاع از برنامه زمانی و آدرس محل مصاحبه و همچنین مدارک لازم برای ارائه به دانشگاه در زمان مصاحبه، از روز شنبه مورخ ۹۹.۰۸.۱۷ به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه محل انجام مصاحبه خود مراجعه کرده و پس از کسب اطلاعات لازم، منحصراً به دانشگاه مجری انجام مصاحبه که براساس استان محل اقامت معرفی شدگان تعیین شده است، مراجعه کنند.

۳-معرفی شدگان (کد ۱۱) پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی ـ تهران

متقاضیانی که فهرست اسامی آنان در ردیف معرفی ‏شدگان هریک از کدرشته‌های تحصیلی متمرکز پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ـ تهران (رشته‌های مخصوص متقاضیان بومی و دارای تعهد استخدام)  با (کد۱۱) اعلام شده، لازم است برای انجام مراحل مختلف مصاحبه اختصاصی و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و براساس برنامه زمانی مندرج در این اطلاعیه به آدرس‌های جدول  شماره ۲ مندرج در ذیل این اطلاعیه مراجعه کنند.

انجام مصاحبه و بررسی صلاحیت های عمومی (گزینش) معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت رشته ­های تحصیلی متمرکز دانشگاه­های فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ در دو بخش مجزا به شرح ذیل خواهد بود.

(معرفی شدگان دقت نمایند که در مراحل مورد نظر حتماً شرکت کرده باشند):

یادآوری های مهم:

حضور نیافتن در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل به منزله انصراف از تحصیل در رشته­ های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی می‌­شود. مسؤولیت آن نیز صرفاً به عهده متقاضی خواهد بود.

انجام مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌­های عمومی معرفی­ شدگان به آموزش وپرورش، با رعایت دقیق مفاد دستورالعمل کنترل و مراقبت بیماری ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی که به مراکز مجری مصاحبه ابلاغ شده، صورت خواهد گرفت. به متقاضیان توصیه می‌شود ضمن همراه داشتن مواد ضد عفونی کننده و زدن ماسک در تمام مراحل انجام مصاحبه و گزینش، نکات بهداشتی را نیز به طور کامل و به دقت رعایت کنند.

معرفی­ شدگانی که مبتلا به بیماری کرونا شده و در حالت قرنطینه و یا در بیمارستان بستری هستند به شرطی که در طول مدت انجام مصاحبه، مدارک و مستندات پزشکی آنان، توسط والدین متقاضی و یا وکیل قانونی به اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی شده، ارائه شود. مصاحبه از این گونه متقاضیان، حداکثر با گذشت یک ماه از آخرین روز مصاحبه، در صورت تأیید سلامت وی توسط پزشک معتمد آموزش و پرورش، در همان استان صورت خواهد گرفت. در راستای صیانت از حقوق سایر متقاضیان آزمون، بعد از انقضای مهلت مقرر، اقدامی میسر نخواهد بود.

متقاضیانی که صلاحیت‌های تخصصی و یا عمومی آنان مورد تأیید آموزش‌ و پرورش قرار نمی‌گیرد از فرایند گزینش نهایی برای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی حذف خواهند شد.

الف ):نحوه تکمیل و ارسال فرم مشخصات بررسی صلاحیت های عمومی گزینش:

توجه آن دسته از متقاضیان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ را که اسامی آنان در ردیف معرفی شدگان رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برای انجام مراحل مصاحبه و گزینش اعلام شده است به رعایت موارد ذیر جلب می‌کند:

۱-پس از تهیه نسخه پرینت «فرم اطلاعات فردی (فرم شماره ۱ مندرج در ذیل اطلاعیه)» از درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به تکمیل دقیق آن و الصاق یک قطعه عکس و مدارک خواسته شده در فرم مزبور اقدام و به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت از تاریخ انتشار این اطلاعیه، به وسیله پست پیشتاز به هسته گزینش آموزش و پرورش استان ­محل اقامت خود ( نشانی مندرج در جدول شماره ۱) ارسال نمایند.

۲-لازم است در تکمیل «فرم اطلاعات فردی» (فرم شماره ۱) دقت کافی معمول گردد. بدیهی است مسئولیت هر گونه نقص و… در تکمیل فرم، به عهده متقاضی است.

۳-عدم تکمیل فرم و یا عدم ارسال به موقع آن به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت، به منزله انصراف از تحصیل در دانشگاه‌های مذکور بوده و برابر مقررات تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

ب): اقدامات لازم برای انجام بخشی از مراحل گزینش و مصاحبه اختصاصی

 انجام مصاحبه اختصاصی از شرایط قانونی برای پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی است. انجام مصاحبه تخصصی، صرفاً در مهلت مقرر مندرج در این اطلاعیه امکان پذیر است. انجام مصاحبه مجدد و یا تمدید مهلت اعلام شده، تحت هر شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

۱-متقاضیان پس از دریافت نتیجه رشته­‌های دارای شرایط خاص آزمون سراسری سال ۱۳۹۹، درصورتی که براساس نتیجه مندرج در کارنامه، جزو معرفی‌شدگان برای انجام مصاحبه در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی قرار گرفته باشند، باید برای اقدامات بعدی با مراجعه به آدرس درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش محل اقامت به شرح جدول شماره (۲) مندرج در ذیل این اطلاعیه اقدام کنند.

یادآوری ۱: معرفی شدگان دقت کنند چنانچه تغییری در مراکز مجری مصاحبه ایجاد شود متعاقبا از طریق اداره کل آموزش وپرورش استان محل اقامت و یا مرکز مجری مصاحبه، اعلام خواهد شد.

یادآوری ۲: انجام مصاحبه اختصاصی از معرفی شدگان رشته­‌های تحصیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز همانند دانشگاه فرهنگیان، در استان محل اقامت، صورت خواهد گرفت.

۲-عدم حضور در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل، به منزله انصراف از تحصیل در رشته­ های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی می­‌شود و مسؤولیت آن صرفاً به عهده متقاضی خواهد بود.

۳- از معرفی شدگانی مصاحبه اختصاصی به عمل خواهد آمد که دارای شرایط و ضوابط مندرج دفترچه شماره (۲) راهنمای انتخاب رشته و دفترچه «بخش پیوست ها» آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ و اطلاعیه­ های اصلاحی بعدی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور (کسب نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر در زیرگروه گروه آزمایشی مربوط برای مجاز شدن برای انتخاب رشته، داشتن حداقل معدل کل ۱۴ در دوره متوسطه­ دوم (معدل سه پایه اول،دوم و سوم)، برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی، داشتن حداکثر سن ۲۴ سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (۷۵.۰۷.۰۱ به بعد) و …) باشند. در غیر این صورت انجام مصاحبه اختصاصی، منتفی خواهد بود.

 تبصره: حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد کرد.

۴ -ویژگی ­های جسمانی معرفی­ شدگان با رعایت بند ۸ بخش‹ج› «شرایط اختصاصی» شرایط و ضوابط پذیرش و تربیت دانشجو معلم متعهد خدمت در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی، باید توسط پزشک معتمد واجد شرایط آموزش وپرورش، صرفاً در مهلت مقرر در زمان انجام مصاحبه مورد تأیید قرارگیرد. در غیر این صورت، انجام مصاحبه امکان پذیر نخواهد بود.

۵-معرفی متقاضی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به آموزش و پرورش جهت بررسی صلاحیت­‌های عمومی، اختصاصی و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی به منزله قبولی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی تلقی نمی­‌شود. در صورت تأیید صلاحیت‌های افراد معرفی شده از سوی آموزش و پرورش (موفقیت در مصاحبه اختصاصی و تأیید صلاحیت­‌های عمومی)، گزینش علمی نهایی آنان در مقایسه با سایر متقاضیان آزمون، براساس ضوابط و نمرات علمی که در آزمون کتبی (کنکور) کسب نموده‌اند و با درنظر گرفتن اولویت‌های انتخابی متقاضی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت خواهد گرفت.

تبصره): تأیید مصاحبه تخصصی متقاضی در هر یک از مراکز مجری مصاحبه، به این مفهوم خواهد بود که صلاحیت تخصصی متقاضی معرفی شده به آموزش و پرورش، برای رشته محل­‌های انتخابی در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و همچنین دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی، مورد تأیید قرار گرفته است. بنابراین درصورت تایید صلاحیت­های عمومی (گزینش) متقاضی توسط دبیرخانه هیات مرکزی گزینش، سازمان سنجش آموزش کشور براساس نمره علمی آزمون سراسری و بارعایت ضوابط و مقررات مربوط، گزینش نهایی را انجام خواهد داد.

۶-با توجه به اصلاحات دفترچه شماره (۲) آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به متقاضیان معرفی شده برای انجام مصاحبه تخصصی،  توصیه می‌­شود اصلاحات بعدی دفترچه مزبور را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به دقت مطالعه نموده و براساس آخرین اصلاحات اعلام شده، برای انجام مصاحبه تخصصی اقدام کنند.

تبصره): متقاضیان معرفی شده در صورت عدم تمایل به تحصیل در کد رشته محل انتخابی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، می‌­توانند در زمان انجام مصاحبه با ارائه درخواست کتبی نسبت به انصراف از تحصیل در دانشگاه های مزبور اقدام نموده و یا در مراحل مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی شرکت نکنند.

۷-تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابجایی در بین دانشگاه‌ها و بلعکس در بدو ورود و یا در طول تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

۸-تغییر سهمیه استان محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد، تحت هر شرایط اعم از تأهل، تجرد، بُعد مسافت، تکفل، سرپرستی خانواده، فوت والدین وغیره … است.

۹-مسؤولیت رعایت شرایط و ضوابط عمومی واختصاصی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ از سوی همه متقاضیان و همچنین مقررات نظام وظیفه عمومی (متقاضیان ذکور) در مراحل مختلف آزمون مزبور، به عهده آنان خواهد بود.

۱۰-قدرت بینایی: قدرت بینایی (قدرت دید هر چشم حداقل پنج‌دهم یا هر دو چشم بدون عینک و لنز، (حداقل ده ‌بیستم) و نداشتن کوررنگی و انحراف چشم)

تبصره: پس از اصلاح با عینک و لنز، داشتن دید ۱۰/۱۰ هرچشم و داشتن دید حداقل ۲۰/۱۶ در دو چشم، الزامی است.

۱۱-محل تحصیل پذیرفته شدگان پس از ثبت نام قطعی، توسط پردیس ها در واحدهای تابعه (سطح استان) طبق جدول شماره (۱) صفحه ۳ بخش پیوست دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال۱۳۹۹ تعیین خواهد شد.

تبصره ۱: کلاس‌­هایی که به حدنصاب لازم (حداقل ۲۰ نفر) برای تشکیل در پردیس محل قبولی نرسد، سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان به تشخیص خود نسبت به جابجایی پذیرفته شدگان در سطح پردیس‌های کشور اقدام خواهد نمود. پذیرفته‌شدگان حق هیچگونه اعتراضی را نخواهند داشت درغیر این صورت، قبولی آنان ” کان لم یکن” تلقی خواهد شد.

تبصره۲ : انتقال و جابه جایی در بین پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان ممنوع است.

۱۲-مصاحبه در پردیس‌­های دانشگاه فرهنگیان (مراکز مجری مصاحبه در استان‌ها) و یا دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی با توجه به گروه آزمایشی مربوط، برای تمامی کد رشته‌ محل‌های مورد نیاز آموزش و پرورش مندرج در دفترچه شماره (۲) گروه آزمایشی مربوط، در دانشگاههای مزبور است.

۱۳-گواهی تأیید شده (که معدل کل در آن قید شده است) و یک قطعه عکس ۴ ×۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (ترجیحاً عکسی که موقع ثبت نام در آزمون از طریق سامانه ثبت نام به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده است)، الزامی است.

۱۴-زمان مصاحبه معرفی شدگان: روز یکشنبه مورخ ۹۹.۰۸.۱۸ لغایت روز پنجشنبه مورخ ۹۹.۰۸.۲۹

یادآوری ۱: زمان دقیق انجام مصاحبه از متقاضیان معرفی شده، به وسیله‌ی اداره کل آموزش و پرورش استان محل اقامت و مرکز مجری مصاحبه، تعیین خواهد شد.

یادآوری ۲: معرفی شدگان موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش وپرورش استان محل اقامت خود، از زمان و مکان دقیق مصاحبه مطلع شوند. با توجه به شیوه بیماری کووید ۱۹ به متقاضیان توصیه می شود قبل از ۹۹.۰۸.۱۸ از طریق درگاه اطلاع رسانی مندرج جدول شماره (۲) از مکان و زمان دقیق مصاحبه، مطلع شوند.

۱۵-براساس جدول تعرفه های آزمون سراسری،موضوع مصوبه هیأت وزیران در جلسه مورخ ۹۸.۱۱.۰۲ به شماره ابلاغی ۱۴۲۱۲۸/ت ۵۶۹۱۸ هـ مورخ ۹۸.۱۱.۰۶ ، هر یک از متقاضیان معرفی شده برای هزینه مصاحبه، با رعایت موارد فوق، مبلغ چهار صد و شصت هزار (۴۶۰.۰۰۰) ریال به حسابی که در زمان مصاحبه اختصاصی، توسط ستاد مصاحبه استان اعلام می‌شود، واریز کرده و اصل فیش واریزی را به مرکز مجری مصاحبه تحویل دهند.

یادآوری های مهم:

۱) از متقاضیانی که فاقد شرایط اختصاصی آموزش و پرورش بوده و بدون توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده اقدام به انتخاب رشته کرده‌اند، مصاحبه اختصاصی انجام نمی پذیرد. لذا این گونه متقاضیان از واریز مبلغ فوق‌الذکر خودداری کنند. بدیهی است مبلغ واریزی برگشت داده نمی‌شود.

۲) چنانچه فردی با ارائه اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص شود که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت نام، تحصیل و یا استخدام آزمایشی و قطعی، قبولی وی لغو می‌شود و حسب مورد مکلف به پرداخت خسارت های ناشی از آن خواهد بود.

۳ ) در صورتی که روزهای تعیین شده برای انجام مصاحبه معرفی شدگان کفایت نکند، ممکن است مصاحبه متقاضی در روزهای بعد از تاریخ اعلام شده به متقاضی (حداکثر تا آخرین روز مهلت مقرر در این اطلاعیه برای مصاحبه) ادامه یابد.

۴ ) از متقاضیان محترم درخواست می‌‏شود جهت انجام مصاحبه اختصاصی در روز و تاریخ تعیین شده در این اطلاعیه به محل تعیین شده مراجعه کنند.

۵) کلیه معرفی شدگان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مکلف هستند، فرم شماره (۲)” فرم اعلام آمادگی برای پذیرش و انجام مصاحبه اختصاصی” مندرج در ذیل این اطلاعیه را تکمیل و در زمان مراجعه برای انجام مصاحبه اختصاصی(در مهلت مقرر) به مرکز مجری مصاحبه تحویل نمایند.

دریافت فایل جدول شماره (۱) –  نشانی و شماره تلفن هسته های گزینش وزارت آموزش و پرورش فرمت PDF  نشانی و شماره تلفن هسته های گزینش وزارت آموزش و پرورش فرمت PDF

دریافت فایل جدول شماره (۲)   آدرس سایت برای انجام مصاحبه تخصصی از معرفی شدگان رشته های پردیس دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی. فرمت PDF آدرس سایت برای انجام مصاحبه تخصصی از معرفی شدگان رشته های پردیس دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی. فرمت PDF

دریافت فایل  فرم شماره (۱)-  اطلاعات فردی برای بررسی صلاحیت عمومی رشته های پردیس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی. فرمت PDF اطلاعات فردی برای بررسی صلاحیت عمومی رشته های پردیس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی. فرمت PDF

دریافت فایل  فرم شماره (۲) –  اعلام آمادگی برای پذیرش مصاحبه رشته های پردیس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، فرمت PDF اعلام آمادگی برای پذیرش مصاحبه رشته های پردیس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، فرمت PDF

منبع: آفتاب ایلام

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان