جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
اختصاصی آفتاب ایلام

چه درسی از کرونا باید آموخت؟

۱۳۹۹/۰۸/۱۶ ۲۰:۰۸ چاپ کدخبر: 4964

آفتاب ایلام| چه درسی از کرونا باید آموخت:

بیآموزیم که "چه آن را باور کنید یا نه ، خدا کنترل دارد و ما باید خدا را در مرکز زندگی خود داشته باشیم. او ناجی ماست. ".

بیآموزیم که "همه گیری و همچنین سایر وقایع جهان ، زنگ بیداری است ".

بیآموزیم که "مراقبت های بهداشتی باید برای حفظ سلامت مردم جهانی باشد. داشتن تعداد زیادی از افراد بدون مراقبت از زندگی در طول زندگی باعث ایجاد بیماریهای مشترک می شود ، همانطور که اکنون می بینیم ، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری همه گیر را تحت تأثیر قرار می دهد ".

بیآموزیم که " نخستین نگرانی باید بهداشت و حقوق بشر باشد تا ارزش اقتصادی و رشد اقتصادی و بپدیریم که "اقتصاد باید مهم باشد ، اما پدربزرگ و مادربزرگ نباید از دنیا بروند تا اقتصاد بر جا بماند".

بیاموزیم که "هر آنچه را که متخصصان به شما می گویند باور  کنید".

بیاموزیم که " این کارگران و کارمندان کارخانه‌ها هستند که غذای ما را تولید می کنند برای سلامتی آنان دعا کنیم".

بیاموزیم که "اختلاف و نابرابری در این کشور باید رفع شود. زیرساخت ها و سیستم های مراقبت های بهداشتی ما نیاز به اصلاح دارند.

 بیاموزیم که "به نظر می رسد این ویروس با مداخله مداوم بشریت در جهان طبیعی ایجاد شده است. ما باید بسیار بهتر از گذشته مهمان سیاره خود باشیم".

 بیاموزیم که "مادر زمین پیروز خواهد شد. ما با استفاده بیش از حد از زمین ، تخریب اکوسیستم ها و شکار حیوانات خسارت زیادی وارد کرده ایم. ویروس راهی است که ما را مجبور می کند ما را متوقف یا از بین ببریم. آلودگی ، گرم شدن کره زمین و ساختمان زمین را نابود کرده است".

بیاموزیم که "زندگی خیلی سریع حرکت می کند و مردم به اندازه کافی کند نمی شوند تا زندگی خود را ببینند. این ویروس به ما نشان داده است که زندگی نیازی به سرعت پرواز ندارد. ما می توانیم بیشتر از لحظه لذت ببریم".

بیاموزیم که "نباید از اهمیت روابط خانوادگی و دوستی غافل شد. تعاملات اینترنتی و الکترونیکی نمی تواند نیاز انسان به تعاملات رو در رو را جایگزین یا برآورده کند".

بیاموزیم که "ما برای زنده ماندن به یکدیگر احتیاج داریم و باید بخواهیم اختلافات فردی را برای منافع بیشتر کنار بگذاریم".

بیاموزیم که "ما همیشه باید بدون توجه به نژاد ، مذهب یا عقاید سیاسی با یکدیگر مهربان باشیم. ویروس تبعیض قائل نیست و ما نیز نباید این کار را انجام دهیم".

بیاموزیم که "هنگام برخورد با بهداشت عمومی ، علم باید اولویت برنامه های سیاسی باشد. قطب سیاسی برای منافع عمومی ضرر دارد" .

دروس عملی ویروس کرونا:

"تمیزی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است".

"بشر باید بیاموزد که به دولت متعهد باشد. دستور ماندن در خانه. تا آنجا که ممکن است هنگام حضور در جمع ، ماسک بزنید و فاصله اجتماعی داشته باشید. همچنین تصور نکنید که ویروس در حال افزایش است ، اما هنوز محتاط هستید !!!! "‌.

"تمیزی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. شستن دست و دوری از افراد در هنگام بیماری بسیار مهم است".

"همه ما باید برای هر همه گیری دیگر آمادگی بهتری داشته باشیم ، بسیاری از مردم آن را جدی نگرفتند. دولت ، مقامات پزشکی ، متخصصان آماده نبودند و این فرصتی برای جستجو و آماده سازی است " .

سرانجام بدانیم و بیآموزیم : درسی که بشر باید بیاموزد "گوش دادن به دانشمندان ، متخصصان  است که بیشتر عمر خود را صرف تحقیق و مطالعه موضوعاتی مانند تغییر اقلیم ، بهداشت ، نابرابری اجتماعی و غیره کرده اند.  برای برجسته کردن همه این موضوعات به یک همه گیری نیاز بود و هنوز هم بخش قابل توجهی از مردم تصمیم دارند که حقایق اثبات شده را به نفع نظرات تحصیل نکرده تأثیرگذاران و سیاستمداران رد کنند.  پزشکان منافع شخصی در ارائه مشاوره پزشکی برای کاهش سرعت همه گیری ندارند ، سیاستمداران علاقه شخصی زیادی در انتخاب دارند که بسته به منطقه یا منطقه ای که در آن هستند دوباره انتخاب شوند. بنابراین توافق نظر بین حوزه پزشکی و اختلاف در قوانین و مقررات برای رسیدگی به همه گیری. ما باید به صحبت های متخصصان برگردیم و این عقاید را که همه چیز توطئه است ریشه کن کنیم ".

ترجمه : رضا میرزاد مدیر مسئول آفتاب ایلام

منبع: سایت ‌big

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان