شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

قاسم سلیمانی دشتکی در گفت‌وگو با آفتاب ایلام، به وضعیت "سیاه" کرونا در استان اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در ایلام با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در حال انجام است.

استاندار ایلام گفت: علی‌رغم اختصاص تمام بیمارستان‌های دولتی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه به بیماران کرونایی، متأسفانه گستردگی شیوع این ویروس و افزایش تعجب‌برانگیز مبتلایان در استان ایلام، امکانات بیمارستانی را با کمبود شدید در پاسخگویی به مراجعان روبه‌رو کرده و به همین جهت ایجاد بیمارستان صحرایی در استان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به نقاهتگاه ایجادشده خاطرنشان کرد: این نقاهتگاه که در 2 بخش زنان و مردان برای خدمات‌دهی بعد از بستری در بیمارستان و وضعیت در حال بهبودی بیماران ایجاد شده است. ضرورتاً با تأمین دستگاه اکسیژن ساز به بستری بیماران کرونایی اختصاص می‌یابد و می‌تواند کمکی برای تأمین تخت‌های بیمارستانی برای کادر درمانی استان ایلام باشد.

وی افزود: پیگیری‌های لازم برای تأمین دستگاه اکسیژن ساز انجام شد و این پیگیری‌ها منتج به این نتیجه بوده که 10 دستگاه ونتیلاتور توسط وزارت نفت به استان اختصاص یافته و از طرفی ستاد اجرایی فرمان امام برای اختصاص 20 دستگاه دیگر قول مساعد داده است. با تأمین این دستگاه‌ها مشکل تأمین دستگاه اکسیژن ساز بیماران کرونایی در ایلام برطرف می‌شود.

استاندار ایلام در پاسخ به چرایی گسترش ویروس کرونا در استان ایلام و افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این ویروس در مقایسه با سایر استان‌ها گفت: دورهمی‌های خانوادگی، بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را می‌توان عامل شیوع بی رویه این ویروس در استان ایلام عنوان کرد.

منبع: آفتاب ایلام



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان