پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

در آستانه آغاز تعطیلی دو هفته‌ای بازار خودرو قیمت‌ انواع خودرو چقدر شده است؟ آخرین بررسی‌ها حاکی از کاهش قیمت انواع خودرو خارجی و داخلی است. کف قیمت خودرو در بازار هم‌اکنون به ۱۰۳ میلیون تومان رسیده است.

آفتاب ایلام| در بازار خودروهای خارجی کاهش تا 15  درصد نیز گزارش شده است.

آن طور که دنیای اقتصاد روایت کرده،طی حدودا دو هفته گذشته، بیشتر بحث بر سر کاهش قیمت خودروهای داخلی بوده و این در حالی است که وارداتی‌ها نیز افت قیمت‌هایی بسیار بیشتر (با توجه به قیمت‌های نجومی شان) داشته‌اند. به گفته برخی فعالان بازار، از ابتدای اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا امروز، قیمت خودروهای وارداتی تا مرز ۱۵ درصد افت کرده است.

به‌عنوان مثال، خودرویی وارداتی که پیش از این ۳ میلیارد تومان قیمت داشته، با توجه به کاهش ۱۵ درصدی، چیزی حدود ۴۵۰ میلیون افت قیمت را به خود دیده است. فعالان بازار البته تاکید می‌کنند که خرید و فروش خودروهای وارداتی به ندرت در این دو هفته اتفاق افتاده است، زیرا در بخش تقاضا همچنان امید برای کاهش قیمت وجود دارد. در واقع همان اتفاقی که در بازار خودروهای داخلی رخ داده (انتظار برای کاهش بیشتر قیمت)، در بازار وارداتی هم افتاده و اجازه رونق گرفتن خرید و فروش را با وجود روند نزولی قیمت نمی‌دهد. در بازار خودروهای وارداتی البته در سمت عرضه میل به فروش با توجه به احتمال افت بیشتر قیمت، وجود دارد ؛ اما تقاضا یاری نمی‌کند.

در بازار خودروهای داخلی نیز کاهش قیمت قابل مشاهده است.

آخرین قیمت‌ها را در تصاویر زیر مشاهده کنید.(منبع قیمت‌ها اقتصادآنلاین و اقتصاد 24 است.)

منبع: تجارت نیوز

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان