پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
آغاز تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی در ایلام، چهره این شهر را تغییر داد‌ه است و مردم با ماندن در خانه و انجام پروتکل‌های بهداشتی، انتظار دارند مسئولان برای کاهش میزان مبتلایان و مرگ‌ومیرها در این زمینه اقدام کنند

آفتاب ایلام| آغاز طرح حیاتی برای مهار کرونا در ایلام، چهره‌ شهرها را تغییر داده است؛ مغازه‌ها تعطیل، خیابان‌ها با موانع سیمانی محدود و تردد وسیله‌نقلیه ممنوع شده است.

مغازه‌ها تعطیل و کمترین تردد انسانی در خیابان‌ها مشاهده می‌شود؛ محدود افرادی که در حال تردد در خیابان‌ها هستند نیز افرادی هستند که در اجرا طرح جامع تعطیلی به جهت مبارزه با کرونا ویروس و قطع زنجیره آن باید سر کار حاضر باشند.

با این وصف گشت‌وگذار در شهرهای ایلام با آغاز طرح حیاتی برای مهار کرونا یادآور زمان دوران دفاع مقدس و جنگی بودن این استان است که در اثر بمباران‌های رژیم بعث عراق مردم به کوه‌ها پناه برده بودند و شهر را تخلیه کرده بودند تا از تعرض هواپیماها و موشک‌ها در امان باشند و امروز نیز شهرهای استان خلوت و سنگربندی شده برای مبارزه با ویروسی است که از بمب و موشک بدتر و خانواده‌های بسیاری را در سوگ عزیزانشان قرار داده است.

گزارش میدانی خبرنگاران آفتاب ایلام از اولین روز اجرای محدودیت‌ها در استان ایلام حکایت از آن دارد که مردم و مسئولان برای قطع زنجیره کرونا هم‌صدا و همگام شده‌اند تا با ماندن در خانه و عمل به مفاد محدودیت‌ها توسط مردم و قاطعیت و پرهیز از تعلل و اغماض توسط مسئولان کرونا را شکست دهند.

مهرابی از شهروندان ایلامی اجرای محدودیت را برای مردم حیاتی دانست و گفت: انتظار از مردم این است تا به این محدودیت‌ها پایبند باشند.

وی با بیان اینکه بیاییم برای حفظ جان و سلامت خود و خانواده و سایر افراد جامعه در خانه بمانیم افزود: کرونا را جدی بگیریم.

دیگر شهروند ایلامی نیز در خانه ماندن و عمل به محدودیت‌ها را شرط عقل دانست و گفت: در خانه می‌مانیم چون جان خود و خانواده و همشهریان در خطر است.

انتظار مردم از همشهریان خود برای در خانه ماندن و عمل به توصیه‌ها و محدودیت‌های در حال انجام و درخواست از مسئولان برای پرهیز از تعلل و اغماض در اجرای دقیق محدودیت‌ها نشان از آن دارد که عزم مردم و مسئولان برای قطع زنجیره شیوع کرونا مصمم است.

معروف بسطامی نیز تخلف و نادیده گرفتن محدودیت‌ها را جرم دانست و از برخورد دستگاه قضا با متخلفان خبر و اظهار داشت: درصدد هستیم برای کنترل کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن، این طرح را به‌دقت اجرا کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در استان ایلام گفت: دغدغه مردم برای اجرای دقیق اعمال محدودیت‌ها را انتظاری به‌حق است و تمام تلاش برای عمل به این انتظار پیش‌بینی‌شده است.

وی در ادامه افزود: تردد در وسایل نقلیه صرفا از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی امکان پذیر است و تردد خودرویی بدون مجوز با اعمال جریمه و انتقال به پارکینگ روبرو خواهند شد.

معاون استاندار ایلام خاطرنشان کرد: استقرار عوامل انتظامی، بازرسان سازمان صمت و بسیج در بازار و مداخل ورودی و خروجی نیز انجام شده است و به دقت مفاد طرح را رصد می‌کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در استان ایلام افزود: تردد خودروهای اداری نیز در صورت لزوم با مجوز اخذ شده از فرمانداری‌ها امکان پذیر است و ادارات موظف هستند لیست خودروی نیاز به تردد را به فرمانداری‌های استان اعلام کنند.

منبع: آفتاب ایلام

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان