جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
رییس جمهوری

ملت ایران در برابر تحریم اقتصادی توانست موفق شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۴:۲۷ چاپ کدخبر: 5210

ملت ایران  در برابر تحریم اقتصادی توانست موفق شود

آفتاب ایلام|  حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با تبریک روز بسیج، گفت: فرمان امام در سال ۵۸ بسیار حائز اهمیت بود چون بسیج در همه دوران و در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا می‌کند و بسیج یکی از یادگارهای مهم امام راحل است که همیشه می‌توانیم از این یادگار برای حفظ استقلال، منافع ملی، رشد و توسعه کشور و حمایت از مردم استفاده کنیم.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: وقتی شرایط نامساعدی مانند زلزله و سیل پیش می‌آید یکی از نیروهایی که به سرعت به صحنه می‌شتابد همین نیروی بسیج است که امیدواریم روزبه‌روز بتوانند به خدمات خود نسبت به این مردم بزرگوار کشور ادامه دهند.

روحانی با سپاسگزاری و تشکر ویژه از ملت ایران بابت مقاومت، اظهار کرد: ملت ایران برابر تحریم اقتصادی توانست موفق شود.

اهم صحبت‌های او به نقل از ایرنا،فارس و مهر ازاین‌قرار است:

* ما دو دفاع مقدس داشتیم؛ یکی دفاع مقدس ۸ ساله برابر صدامیان و دیگر دفاع مقدس مقابل جنگ اقتصادی و برابر ترامپیان که در هر دو جنگ موفق و پیروز شدیم.

* در جنگ نخست ملت ما تنها مقابل شرق و غرب قرارگرفته بود بلکه با استقامت توانست به پیروزی دست یابد. در جنگ دوم هم تنها بودیم و کسی ما را یاری نکرد. این سربازان خط مقدم جبهه مقدس اقتصاد، کشاورزان کارگران، صادرکنندگان و مردم بودند که مقاومت و ایستادگی کردند و ما را به پیروزی رساندند.

* در این جنگ سه‌ساله هم تقریباً تنها بودیم و این سربازان خط مقدم جبهه اقتصاد و مردم عزیز بودند که مقاومت و ایستادگی کردند تا امروز به موفقیت و پیروزی رسیدیم. یکی از مظاهر شکست قطعی دشمن در جنگ اقتصادی پایان دوره ترامپیسم بوده است. این آدمی که بدترین جنایت‌ها را در تاریخ آمریکا انجام داد و شکست این آدم به خاطر شکست او در مجامع بین‌المللی، مراجع حقوقی، معیارهای اخلاقی و در افکار عمومی جهان و بالاخره ملت آمریکا بود.

*ترامپ اقدامات ضد انسانی و تروریستی نسبت به ملت ایران اعمال کرد و در دوران کرونا به تحریم و فشار افزود. حتی صندوق بین‌المللی که می‌خواست ۵ میلیارد دلار برای مسائل پزشکی به ایران کمک کند، کسی که مخالفت کرد همین گروه کاخ سفید بودند و نگذاشتند مردم با شرایط بهتر در شرایط سخت و عالم‌گیری باشند.

*عوامل شکست این آدم سیاست‌های غلط خارجی، بهداشتی و اقدام نژادپرستانه و غیرقابل‌اعتماد بودن برای خارجی‌ها و هم برای داخل بود و مسیر عوام‌فریبانه و پوپولیستی بود. خدا رو شکر این شر از سر مردم آمریکا و منطقه رفت.

*دولت بعدی آمریکا باید کارهای بزرگی را بتواند انجام بدهد و در برابر آن اقداماتی که چهره آمریکا تخریب کرد شرایط را جبران کند و اشتباهات را جبران کند.

* امیدواریم دولت آینده آمریکا نسبت به ملت ایران در اولین قدم‌ها سیاست‌های ترامپ را نسبت به ایران با صراحت محکوم کند، اقدامات تروریستی و ضد حقوقی بشری را به‌صراحت محکوم کند و جبران کند سیاست‌های نادرستی که دولت قبلی در طول چهار سال اعمال کرد.

منبع: سایت شفاف

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان