شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: طرح پایش ناقلان کرونا در محله‌های ایلام تمام افراد را شامل می‌شود.

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: هم‌زمان با اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونا در استان، طرح پایش ناقلان کرونا در محلات نیز در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت:  اجرای طرح پایش ناقلان کرونا در محله‌های  ایلام تمام افراد را شامل می‌شود.

کریمیان افزود: مبتلایان دارای سابقه مراجعه به مراکز درمانی و وابستگان آنان که به نحوی با بیمار تماس و زندگی کرده‌اند در این طرح مورد بررسی وضعیت قرار می‌گیرند.

وی هدف از اجرای طرح را غربالگیری و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: دارندگان علائم و یا ابتلا به مراکز درمانی معرفی و آندسته که نیاز به بستری داشته باشند، بستری و مابقی که شرایط قابل درمان در منزل داشته باشند نیز مورد حمایت درمانی و نظارت پزشکی قرار می‌گیرند و تا سلامت کامل این حمایت و درمان ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: پیش بینی ما آن است اجرای این طرح هم‌زمان با اجرای طرح جامع محدودیت‌ها به کاهش بستری، ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا منتج خواهد شد.

وی در ارتباط با میزان تاثیرگذاری طرح جامع محدودیت‌ها در استان ایلام تصریح کرد: آمارهای موجود کاهش ابتلا و بستری و مرگ را نشان می‌دهد اما نتیجه این طرح را باید 15 روز بعد از خاتمه طرح مشاهده و مورد سنجش قرار گیرد.

کریمیان در خاتمه شهروندان را به رعایت پروتکل‌ها، پرهیز از سفر و تجمع در مراسم عزا و عروسی توصیه و تأکید کرد: کرونا غیرقابل پیش‌بینی است و غفلت از آن غفلت از مرگ است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان