جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جزئیات جدیدی از نحوه ترور شهید محسن فخری زاده و سوابق خدمات وی در حوزه دفاعی و پژوهشی مطرح کرد.

آفتاب ایلام| امیر حاتمی در تشریح جزئیات شهادت شهید محسن فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده امروز در یک سفر در اطراف تهران مورد یک عملیات تروریستی قرار گرفتند و تیم حفاظتی که همراهشان بودند، درگیر شدند و ایشان زخمی شده و با جراحت شدید به بیمارستان منتقل شدند.

حاتمی ادامه داد: دو نفر از همراهان ایشان هم در این حادثه مجروح شدند. متاسفانه کار تیم پزشکی به نتیجه نرسید و ایشان به شهادت رسیدند.

وی درباره شایعات مطرح شده درباره نحوه شهادت شهید فخری زاده مبنی بر انفجار یک دستگاه نیسان در از مهمات در مقابل خودروی شهید فخری زاده، با تایید این موضوع گفت: گزارشات دریافتی از همراهان این شهید و صحنه این خبر صحیح است. ابتدا ایشان مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند و بعد از حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه، در فاصله‌ای با حدود ۱۵ تا ۲۰ متر، خودرو نیسان منفجر شده و جراحاتی را بر ایشان وارد می‌کند و ایشان به شهادت می‌رسد.

وزیر دفاع درباره علت انتخاب شهید فخری زاده توسط تروریست‌ها اظهار داشت: ایشان معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی کشور و دارای وجهه علمی بالا و سابقه طولانی در نوآوری‌های دفاعی کشور بودند

حاتمی یادآورد شد: شاگردان بسیاری را تربیت کرده و پرورش دادند. فعالیت‌های ایشان دارای در حوزه دفاعی، کار‌های بسیار بزرگ و پرثمری است.

وزیر دفاع با بیان اینکه ایشان در صحنه مبارزه با کرونا از پیشگامان بود، ابراز داشت: آماده کردن کیت تشخیص کرونا به دست مجموعه تحت مدیریت ایشان در وزارت دفاع ساخته شد.

حاتمی در پایان خاطر نشان کرد: ایشان یک عنصر موثر در نوآوری‌های دفاعی بود و علت کار دشمن، روشن است. دشمن هرجایی که برای ملت ایران، یک گام موثر و بلند برداشته شود، آنجا را مورد هدف قرار می‌دهد. حوزه دفاع به عنوان یک حوزه موثر برای ملت ایران همواره مورد توجه دشمن قرار گرفته است.
منبع: میزان
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان