جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام| بلی! "کرونا" زده‌ایم، روزانه مرگ هزاران انسان در سراسر جهان را می‌شنویم،  اعمال و اصول کرونا مرگ را به دنبال دارد. اما در این شرایط نباید دلایل جبری و ضروریاتی را که کرونا زدگان با استدعا و التماس مطرح می‌کنند نادیده گرفت و خواسته آنان را رد کرد.

بلی! پزشکان حاذق و پرستاران لایق سوگند بقراط را در پایبندی به اصول اخلاقی و احترام به حقوق بیماران نیز به انجام می‌رسانند و شبانه‌روز در تلاش‌اند تا بر این بلیه خبیثه منحوس غلبه کنند و درد بیماران را آلام و از مرگ انسانی ممانعت کنند.

بلی! ما وظیفه‌داریم نعمت وجود پزشکان حاذق و پرستاران لایق را شاکر باشیم و برای سلامتی و عزت و سرافرازی آنان دعا کنیم و اگر جان بخواهند به‌پاس تلاش انسانی آنان جان بدهیم.

بلی! بر شرایط تحریم نیز واقفیم  و محدودیت‌ها را درک می‌کنیم. با این وصف نه بر اساس شرایط ذهنی بلکه بر اساس مشاهده حقیقت مردم ایلام در ارتباط با تأمین داروی موردنیاز خود با مشکل مواجه هستند.

برای تأمین داروی غیر کرونایی باید تمام داروخانه‌ها را گشت و با جواب نداریم مواجه شد.

نبود دارو در داروخانه‌ها مستند به پاسخ صاحبان داروخانه‌ها، تمرکز برخی داروها در انحصار داروخانه‌های خاص و عدم نظارت و پیگیری برای رفع این مشکلات عیان، رنجی است که دامن‌گیر مردم است.

 چرایی وجود این مشکل در استان درحالی‌که مسئولان علوم پزشکی استان ایلام مُنکر کمبود دارو در استان هستند معمایی است که حل آن نیازمند ورود مسئولان به بررسی بدون اغماض آن است.

مسئولان برای رفع این مُشکل و پی به حقیقت موضوع در قامت شهروند عادی بدون سفارش از این‌وآن و تأمین دارو برای برخی تریبون داران در فضای مجازی و مکتوب و افراد خاص سری به داروخانه‌های استان بزنند تا عمق فاجعه را درک کنند و برای آن چاره‌ای بیندیشند.

پیشنهاد این نوشته آن است که مسئولان مرتبط با موضوع استدعا و التماس مراجعان به داروخانه‌ها را موردتوجه قرار دهند و حق محکوم ساختن  مردم را انحصاراً در اختیار خود ندانند و به بررسی و تغییر روش در مدیریت و نظارت خود بنشینند.

بلی! "کرونا" ، "تحریم" و " نعمت وجود پزشکان حاذق و پرستاران لایق" حقیقی است غیرقابل‌انکار اما این حقیقت نباید به مرگ خواسته‌های عقلانی و حقیقت‌یاب و حقیقت ساز جامعه ختم شود.

منبع: آفتاب ایلام

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان