جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
جزئیات شکایت دانشگاه علوم پزشکی ایلام از خبرنگار مطالبه گر/

اصحاب رسانه خواستار اقناع افکار عمومی شدند

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۹:۰۷ چاپ کدخبر: 5412
 دانشگاه علوم پزشکی ایلام جای پاسخگویی قانع‌کننده به افکار عمومی در چرایی مرگ نوزاد ۲ماهه آبدانانی، خبرنگار منتقد و پیگیر مسئله را به دادگاه کشانده است.

 آفتاب ایلام| چندی قبل مرگ نوزاد 2ماهه آبدانانی به علت قصور و خطای پزشکی رخ داد و سپس نتیجه بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی ایلام، منکر خطا و یا قصور پزشکی اعلام شد؛ هرچند در ادامه تصویر نامه سرپرستار و رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام انتشار یافت.

همین مسئله سبب شد تا دانشگاه علوم پزشکی ایلام جای پاسخ قابل‌قبول برای افکار عمومی رویه شکایت از خبرنگاران منتقد و رسانه‌های ناشر این سند را در دستور کار قرار دهد و با طرح دعوی در مراجع قضایی، خبرنگار و مدیرمسئول نشریه «اخبار ناب» را روانه دادسرای عمومی ایلام کند.

این رویه دانشگاه علوم پزشکی ایلام که به‌جای پاسخگویی و شفافیت موضوع درصدد آن برآمده است تا نقد و مطالبه‌گری را با استفاده از اهرم قضایی به حاشیه ببرد، با انتقادات و اظهارنظر اصحاب رسانه استان ایلام روبه‌رو شده است.

امین محمدی مدیرمسئول «اخبار ناب» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، شکایت دانشگاه علوم پزشکی ایلام از این رسانه را به‌دلیل انعکاس  نامه پرستار و سرپرستار و رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام دانست و اظهار داشت: آنچه انعکاس داده‌ام سند محرز و قابل ارائه و مستندی است؛ این سند فاقد هرگونه طبقه‌بندی و از طرفی بیانگر واقعیتی غیرقابل‌انکار است که دانشگاه علوم پزشکی باید به آن پاسخ دهد.

وی افزود: اما دانشگاه علوم پزشکی به‌جای اقناع افکار عمومی و بررسی سند به‌دور از حاشیه‌ها، با شکایت در مراجع قضایی به مسائل حاشیه‌ای دامن زده و از این طریق درصدد قلب واقعیت است.

محمدی افزود: رسالت خبرنگاری شفافیت و دفاع از منافع مردم و تلاش برای احقاق حق است و رسانه تحت مسئولیت بنده نیز به این مهم پایبند بوده و رسیدگی مقام محترم قضا را هم می‌پذیرم و به آن احترام می‌گذارم.

مدیرمسئول اخبار ناب تصریح کرد: بهتر آن بود که دانشگاه علوم پزشکی به‌جای شکایت و کشاندن خبرنگاران و رسانه‌های منتقد و مطالبه‌گر به دادگاه، شفاف‌سازی می‌کرد.

همچنین سامی شهبازی، رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های استان ایلام نیز انتقاد و نقد و حتی اعتراض  توسط فعالان رسانه به رویدادها و اتفاقات جامعه را امری بدیهی و مستتر در ذات رسانه دانست و گفت: شکایت از رسانه‌ها راهکار منطقی حل‌وفصل موضوعات و اختلاف‌نظرها و رفع ابهامات نبوده و نیست.

محمد علی نظری رئیس سازمان بسیج رسانه استان ایلام هم با بیان اینکه "فرمایشات مقام معظم رهبری در نقد و نقادی و پاسخگویی مسئولان اگر توسط رسانه و مسئولان نصب‌العین قرار گیرد نیازی به شکایت و اختلافات این‌چنینی نخواهد بود" اظهار داشت: انتقاد کردن ضرری ندارد که برخی در مقابل منتقدین گارد مخالف بگیرند.

وی به تلاش سازمان بسیج رسانه برای رفع‌ورجوع مسئله موجود اشاره کرد و گفت: رایزنی برای حل موضوع در حال انجام است و با کمک بسیج حقوقدانان از خبرنگاران در مراجع قضایی حمایت خواهیم کرد.

عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در واکنش به این مسئله اظهار داشت: خبرنگاران، ایثارگران حوزه نقد و مطالبه گری برای اقناع افکار عمومی‌‌اند و حضورشان موجب کاهش آسیب‌ها، افزایش سواد رسانه‌ای جامعه و اصلاح معایب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: تلاش خبرنگاران در طول یک‌ساله ظهور و بروز کرونا در اطلاع‌رسانی و کمک به کادر درمانی و بهداشتی، تلاش و حضوری مسئولانه بوده است و پرسش‌گری و انتقاد از سوی آنان نیازمند پاسخگویی است.

وی افزود: پرهیز از حواشی و ایجاد وحدت و همدلی و سؤال و پاسخ در محیطی  دوستانه و به‌دور از جنجال در شرایط حاضر استان ضروری است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان