پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

بسته سلامت امروز شنبه 22 آذرماه 99

۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ۲۳:۴۲ چاپ کدخبر: 5434

آفتاب ایلام| بسته سلامت امروز را با مطلبی متنوع تقدیم حضور خوانندگان عزیز آفتاب ایلام می‌کنیم بدان امید که مورد نظر و استفاده قرار گیرد.

ریزش مو افراد مبتلا به کرونا

متخصص عفونی گفت: فردی که طی دوران یا بعد از بیماری کرونا ریزش مو را تجربه می‌کند بیشتر به دلیل استرس و اضطرابی است که در دوران بیماری دارد. تاکنون هیچ‌گونه ارتباط مستقیمی بین کووید-۱۹ و ریزش مو ثابت نشده است. یزدان می‌گوید: «برخی از این بیماران دچار بی‌اشتهایی می‌شوند و تغذیه مطلوبی مانند پیش از عفونت ندارند. تغذیه مناسب و رژیم غذایی متعادل نقش مهمی در حفظ سلامت موها دارد.»

سیستم ایمنی با واکسن آنفلوآنزا

دبیر انجمن داروسازان گفت: آنتی بادی‌ها بر علیه ویروس‌های موجود در واکسن دو هفته بعد از تزریق واکسن تولید می‌شوند و بهتر است افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار، بیماران دیابتی، سرطانی، ریوی، مبتلایان به نقص ایمنی بدن و بیماران خاص نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.تجویز این واکسن هیچ ارتباطی با ایمنی در برابر ویروس کرونا ندارد اما در فصل سرما خطر وقوع همزمانی این دو همه گیری را به حداقل می‌رساند.

مصرف بیش از حد چای ممنوع

مصرف متعادل چای و کافئین می تواند باعث بهبود سر درد شود. اما اگر از چای بیش از حد مجاز استفاده شود، کمکی به بهبود سر درد نمی کند، بلکه خودش عامل سر درد محسوب می شود. پس هیچ گاه برای بهبود سریع سر دردتان، میزان زیادی چای ننوشید چرا که اثر معکوس دارد و سر دردتان را نیز تشدید می کند. اگر بیش از حد مجاز چای مصرف می کنید، آن را کنترل کنید. سعی کنید در طول روز بیش از سه فنجان چای مصرف نکنید ودمنوش جایگزین کنید.

حفظ سلامت استخوان‌ها با پیاز

یک عدد پیاز حاوی ۲۵.۳ گرم کلسیم است. کلسیم یکی از مهمترین مواد معدنی برای حفظ سلامت استخوان‌ها است. پیاز یکی از مهمترین مواد غذایی برای جلوگیری از پوکی استخوان است.همچنین پیاز به ساختار و تشکیل کلاژن که از عوامل مهم داشتن پوست و موی خوب است، کمک می‌کند.خوردن پیاز می‌تواند به شما در کنترل قند خون کمک کند که برای افراد دیابتی عاملی مهمی محسوب می‌شود. پیاز ترکیباتی دارد که واکنش‌های ضد دیابتی دارند.

یبوست و نوشیدن قهوه

برای افرادی که شرایط خاصی دارند، قهوه در واقع باعث یبوست می شود. یکی از راه های این کار کم آبی در بدن است که به نوبه خود باعث یبوست می شود. استفاده از قهوه به عنوان ملین در واقع از میزان کافئین آن جدا است. نوشیدن قهوه بدون کافئین می تواند ضمن جلوگیری از اثرات تحریک کننده ، از برخی از کمبود آب در بدن همراه با قهوه جلوگیری کند و به طور بالقوه ملین موثرتری را برای برخی از افراد فراهم می کند.

استفاده صحیح ماسک در این روزهای بارانی
در صورتی که ماسک رطوبت گرفت؛ دیگر قابل استفاده نیست. ماسک رطوبت گرفته به واسطه خشک کردن آن مجوز استفاده دوباره را ندارد. اتو کردن ماسک رطوبت گرفته در حالتی که از نوع پارچگی خانگی باشد، مانعی ندارد. بهترین نوع ماسک استاندارد سه لایه است که لایه‌های اصلی آن ورودی ویروس را مسدود نموده و در صورت مرطوب شدن حتی با اتو کردن هم قابل استفاده نیستند. ماسک‌های سه لایه در اثر رطوبت بسیار خطرناک هستند و برای دور انداختن آنها حتماً باید داخل کیسه پلاستیکی سربسته قرار گیرند. هنگام عطسه و سرفه ماسک نباید از روی صورت برداشته شود و رطوبت معمولی پس از عطسه و سرفه مانع از استفاده ماسک نیست؛ اگر ماسک بعد از عطسه و سرفه خیس شود قابل استفاده نیست.

تفاوت‌ آنفولانزای فصلی و کووید۱۹ در کودکان
استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بجز از دست رفتن یا ضعیف شدن حس بویایی و چشایی که از علایم اختصاصی مبتلایان کروناست، بقیه علائم بالینی مانند تب، سرفه، تنگی نفس و بدن درد در هر دو بیماری دیده می‌شود. البته علائمی مانند تب، بدن درد و سردرد، درد قفسه سینه و اختلالات گوارشی در مبتلایان کووید شایع‌تر است.در شرایط حاد بر اساس توصیه مرکز کنترل بیماری‌ها، انجام تست پی سی آر توصیه می‌شود.احتمال ابتلای کودکان بزرگتر به کرونا در شرایط یکسان بیشتر از کودکان کوچکتر استتب و سرفه شایع‌ترین علامت هر دو بیماری در کودکان گزارش شده است وی یادآور شد: احتمال ابتلای کودکان بزرگتر به کرونا در شرایط یکسان بیشتر از کودکان کوچکتر است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان