جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور را اعلام کرد.

آفتاب ایلام|  سیماسادات لاری درمورد آخرین آمار کرونا در ایران گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۴۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۸۳۳ نفر از آن‌ها بستری شدند.


وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۰۸ هزار و ۲۶۹ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۲ هزار و ۱۹۶ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۸۱۲ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری ادامه داد: ۵۷۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تا کنون ۶ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۴۷ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گفته وی، شهرستان‌های زرین دشت در استان فارس، بافت در استان کرمان، گمیشان در استان گلستان، آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان و آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

تست سریع از افراد علامتدار بیماری

سخنگوی وزارت بهداشت به تشریح وضعیت کرونا در بابل و چگونگی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان پرداخت.

دکتر سیما سادات لاری، گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در شهرستان بابل پس از یک افزایش نسبی در هفته‌های گذشته در حال حاضر به یک ثبات نسبی رسیده است، اما هنوز نزولی نشده است.

وی افزود: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ به شکل محله و خانواده محور شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان بابل در حال اجرا است و کمیته‌های عملیانی در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق تشکیل شده‌اند. ۷۳۵ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی در قالب نیرو‌های مقاومت بسیج و سازمان هلال‌احمر در کنار دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در حال ارائه خدمت هستند.

لاری، ادامه داد: از زمان اجرای طرح در این شهرستان ۱۲ هزار ۵۰۰ نفر غربالگری شدند و انجام تست رپید از افراد دارای علائم بیماری آغاز شده است. از زمان اجرای طرح حدود ۳۱۰۰ بازدید نظارتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اماکن توسط تیم سلامت مرکز بهداشت، نیرو‌های بسیج و اعضای هلال احمر صورت گرفته است.

وی با اشاره اقدامات خیرین در این استان گفت: کمک‌های مالی جهت خرید بسته‌های حمایتی و توزیع ماسک به گروه‌های آسیب‌پذیر از اقدامات این عزیزان است.

وی افزود: فراموش نکنیم که هم اکنون ۱۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند. امیدواریم با همکاری مردم در تمام نقاط کشور در اجرای طرح شهید سلیمانی که نمونه بارزی از جلب مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی است، گامی موثر در جهت کنترل بیماری برداریم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان