جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
 کاهش مبتلایان به کرونا ویروس در ایلام از نتایج ملموس طرح شهید سلیمانی است؛ این کاهش آمار در ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا امید به قطع زنجیره شیوع بیماری را در دل مردم به وجود آورده است.

آفتاب ایلام| درمان، اقتصاد و معیشت و آموزش مؤلفه‌های اساسی طرح شهید سلیمانی است. این طرح که پیشگیری، بیماریابی، غربالگری، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را از اهداف خود دارد در مدت کوتاه توانسته است از نتایج مثبت برخوردار و کاهش آمار در ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا را به جامعه هدف اهدا کند.

طرح شهید سلیمانی به اعتقاد مردم و مسئولان توانسته است امید به قطع زنجیره شیوع این بیماری را در دل مردم به وجود آورد و با استقبال مردمی همراه شود.

گزارش میدانی خبرنگاران آفتاب ایلام از شهرستان‌های تابعه استان ایلام حاکی از آن است که برطرف شدن مشکلات معیشتی افراد نیازمند به قرنطینه، تست رایگان و خانه به خانه، درمان رایگان برای مبتلایان و تأمین مایحتاج بهداشتی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای نیازمندان و مناطق کم برخوردار، آموزش حضوری پیشگیرانه و یا خانواده‌هایی که در منزل بیماران کرونایی را نگهداری و قرنطینه کرده‌اند سبب شده است تا شهروندان داوطلبانه خوداظهاری کنند و مانند گذشته از بیان بیماری و یا علائم آن بیم نداشته باشند.

رضایت مردم از طرح، همکاری و همراهی و پذیرش آموزش‌ها و عمل به آنان را در پی داشته است و اثر این پذیرش، رعایت 95 درصدی پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان ایلامی است.

در همین راستا جمیل صادقی‌‌فر،‌ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام حضور بسیج در تمام صحنه‌ها حضوری پر برکت دانست و اظهار داشت: بسیج با انجام طرح شهید سلیمانی اثبات کرد که اگر تفکر بسیجی در جامعه حاکم شود به آن کشور آسیب نمی‌رسد.

وی افزود: از نکات مثبت طرح شهید سلیمانی آن است که خدمات درمانی، بهداشتی و آموزشی منزل به منزل انجام می‌شود و برای مردم هیچ هزینه مادی ندارد.

صادقی فر خاطرنشان کرد: ارجاع بیماران نیازمند بستری به بیمارستان معین استان توسط مجریان طرح شهید سلیمانی انجام می‌شود. این اقدام کمک خوبی به مردم برای پرهیز از تجمع در مراکز درمانی، بهداشتی و آزمایشگاهی است چراکه تمام علائم بیمار یا فرد مشکوک توسط تیم در محل چک و در صورت اثبات بیماری به مرکز درمانی معرفی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برآورد نتیجه طرح شهید سلیمانی را به آینده طرح و اتمام آن واگذار کرد و گفت: در شرایط فعلی کاهش مبتلایان به کرونا ویروس در ایلام از نتایج ملموس طرح شهید سلیمانی است.

همچنین سردار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام طرح شهید سلیمانی را خدمت بی منت دیگری از جانب سپاه پاسداران به مردم استان عنوان کرد و اظهار داشت: سپاه افتخار دارد که در سختی‌ها و مصائب در کنار مردم باشد و طرح شهید سلیمانی نمونه این همراه بودن با مردم است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: استقبال مردم از طرح، کاهش آمار ابتلا و بستری و مرگ ناشی از کرونا در استان ایلام این امید را برای مجریان طرح به وجود آورده است که اراده مردم و مسئولان با تفکر بسیجی زنجیره کرونا را قطع خواهد کرد و سلامت و نشاط دوباره به جامعه برگردانده می‌شود.

وی وجود 513 تیم مجرب و آموزش‌دیده با حضور کادر درمانی و بهداشتی در سطح استان ایلام را حضوری مسئولانه جهت قطع زنجیره کرونا دانست و افزود: موفقیت طرح شهید سلیمانی با بهره‌مندی از تفکر بسیج و مشارکت تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها امکان‌پذیر است.

گزارش: سمیه میری



نویسنده: سمیه میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان