سه شنبه، 28 فروردین 1403| 16 April 2024
رهبر معظم انقلاب:

پرستاران ما کار بزرگی را در مدت بیماری کرونا انجام دادند

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۱۳:۰۵ چاپ کدخبر: 5497

سخنرانی رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز پرستار از دقایقی پیش آغاز شد، ایشان فرمودند: پرستار فرشته رحمت بیمار است.

 گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه ای به این شرح است :

 روز پرستار که مزین به نام حضرت زینب کبری است به همه پرستاران عزیز و گروه پرستاری تبریک عرض می کنم، امیدوارم خداوند توفیق خود و سعادت دنیا و آخرت را نصیب همه شما بکند.

 لازم است به خانواده های عزیزی که در حوادث کرونا عزیزان خود که پرستار بودند تسلیت عرض کنم. پرستاران امروز در چشم مردم ما از همیشه عزیزتر و شرافتمندتر هستند.

 پرستار فرشته رحمت بیمار است و این جمله به هیچ وجه مبالغه آمیز نیست. پرستار هم با جسم و هم روح بیمار سرو کار دارد ، پرستار غمگسار و آرامش بخش مریض است.

 پرستار ها در درمان جسم بیمار، شریک و همکار پزشک هستند و این مسأله واقعا مهم است. اگر بهترین پزشک بر بالین بیمار حاضر شود اما پرستاری نباشد که بیمار را حمایت کند، بهبودی بسیار دشوار خواهد شد.

 در اسلام شفقت و همدلی یکی از دستورهای عمده است. این کاری است که پرستار انجام می دهد و خسته هم نمی شود و تحمل می کند. آنجایی که لازم است به بیمار لبخند می زند. تلاش برای کاهش آلام یک انسان از زیباترین مظاهر زندگی است .

 پرستاران ما در بیمارستان در حالی که جانشان در خطر بود، کار بزرگی را در این مدت بیماری کرونا انجام دادند، این اقدام پرستاران را در چشم مردم عزیز کرد. پیش از این مردم توجه زیادی به پرستاری نداشتند اما الان مردم فهمیدند پرستاری چه کار بزرگی است، ولی این کافی نیست.

 پرستاران به چشم مردم عزیز هستند لیکن مسئولان هم تکالیفی دارند و باید به فکر باشند. استخدام پرستاران از کارهایی است که باید انجام شود که سه چهار سال پیش گفتند حدود سی هزار پر ستار استخدام شوند که اخیرا اقداماتی انجام شده است.

 من شما پرستاران را دعا خواهم کرد، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مدت ها قبل تصویب شده که به سود پرستاران است ولی اجرا نشده و باید اجرا شود.

 منبع: ایسنا

 
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان