جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام| انتشار ویدئویی از حضور فرزندان علی اکبر ولایتی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد در یک مهمانی اقتصادی در ترکیه بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته است. علی جعفری، فعال دانشجویی اصول‌گرا این فیلم را منتشر کرده و نوشته است:  [همان]علی اکبر ولایتی که گفت مردم ایران مقاومت را از یمنی‌ها یاد بگیرند، به جای لباس لنگ بپوشند و نان خشک بخورند. ادعا شده این مهمانی با عنوان"گرگ وال استریت" و با محور سرمایه‌گذاری و بازاریابی ۲۶ آذر امسال در هتل شانگریلای استانبول برگزار شده است. محمد و علی اصغر ولایتی پسران علی اکبر ولایتی هم به عنوان برج ساز موفق در این مراسم حضور داشته و از او تقدیر می‌شود. این ویدئو با انتقادات شدید و تندی در شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است. تاکنون علی اکبر ولایتی و یا فرزندان او به این ویدئو واکنشی نشان نداده اند.

رکورد سرعت اینترنت در ایران شکسته شد
 بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، از ثبت رکورد تازه‌ای در سرعت اینترنت نسل پنجم در ایرانسل خبر داد.
بیژن عباسی آرند در همین رابطه پستی را در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت: " با تلاش بی‌وقفۀ همکارانم در توسعۀ شبکۀ نسل پنجم تلفن‌همراه در ایران، موفق شدیم همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با ثبت سرعت بیش از ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه، رکورد تازه‌ای از تست سرعت ۵G را به ثبت برسانیم.
کرونا ۱۳ تریلیون دلار خرج روی دست جهان گذاشت
 
یک نشریه ژاپنی در گزارشی به تبعات اقتصادی کرونا برای جهان پرداخته و نوشته است: تاکنون ده‌ها تریلیون دلار تعهد مالی برای دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در نتیجه شیوع کرونا در جهان برای حمایت از اقتصاد و کسب و کار‌ها ایجاد شده است و آن طور که برآورد‌های صورت گرفته از مدل سنجی شیوع کرونا نشان می‌دهد، خسارتی که کرونا تاکنون به اقتصاد جهانی وارد کرده است رقمی حدود ۱۳ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود که این رقم شامل بسته اخیر ۹۰۰ میلیارد دلاری آمریکا نیز می‌شود که هفته گذشته در کنگره آمریکا به تصویب رسید.

انتظار می‌رود که کماکان بسته‌های محرک جدیدی در نقاط مختلف جهان اجرایی شود که در نتیجه آن‌ها بدهی جهانی به شدت افزایشی شود. کارشناسان پیش بینی می‌کنند مجمع بدهی‌های امسال ۲۵ درصد بیشتر از کل تولید ناخالص داخلی جهان باشد. اکنون حدود ۷۸ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که در این بین بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، جان خود را از دست داده اند. آمریکا اکنون اصلی‌ترین کانون درگیر با کرونا در جهان می‌شود و پس از آن نیز برزیل، هند و مکزیک قرار دارند.
منبع: پارسینه
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان