سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403| 23 April 2024

متقاضیانی که به دنبال استعلام مدرک تحصیلی و دانشگاهی خود از وزارت علوم هستند از این پس می توانند به صورت الکترونیکی با مراجعه به سامانه استعلام مدارک تحصیلی وزارت علوم ، به تمامی اطلاعات تحصیلی خود دست یابند . برای ورود به این سامانه به سایت estelam.msrt.ir مراجعه کرده و سپس با درج کد ملی ، شماره شناسنامه و سایر اطلاعات فردی به استعلام مدرک تحصیلی خود بپردازید.

آفتاب ایلام|شیوع بیماری کرونا و مشکلاتی که مراجعه حضوری برای داوطلبان ایجاد کرده بود باعث راه اندازی سامانه استعلام مدرک تحصیلی با همکاری وزارت ارتباطات ، وزارت علوم و آموزش و پرورش شد تا اینگونه داوطلبان تنها با ارائه مشخصات هویتی خود بتوانند وارد سامانه استعلام مدارک تحصیلی وزارت علوم به نشانی estelam.msrt.ir شوند .

داوطلبان پس از تکمیل اطلاعات شخصی خود ، کدی را به عنوان کد رهگیری دریافت کرده تا بتوانند وارد سیستم شوند . از آنجایی که این سامانه به تازگی راه اندازی شده و ممکن است داوطلبان اطلاعات کافی درباره نحوه استعلام مدارک خود نداشته باشند ، در ادامه مقاله به بررسی سایت استعلام مدارک تحصیلی وزارت علوم estelam.msrt.ir می پردازیم .

ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی estelam.msrt.ir

مدتی است که سامانه استعلام مدارک تحصیلی وزارت علوم فعال شده و دانش آموزان و داوطلبان دانشگاهی می توانند برای استعلام مدارک تحصیلی خود به جای مراجعه حضوری به مراکز مختلف ، به صورت الکترونیکی و با مراجعه به سایت estelam.msrt.ir اقدامات لازم را برای مشاهده سوابق تحصیلی خود انجام دهند .

 

 لینک ورود مستقیم به سامانه استعلام مدارک تحصیلی وزارت علوم

 

علاوه بر سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم ، سامانه دیگری نیز تحت عنوان سامانه سجاد وزارت علوم وجود دارد که تمامی فعالیت های آموزشی از قبیل امور دانش آموختگان ، صدور گواهی نامه دانشجویان داخل کشور ، ارزشیابی مدارک تحصیل در خارج و ... در آن انجام می شود . برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید .

راهنمای استعلام مدرک تحصیلی estelam.msrt.ir

برای ورود به سامانه استعلام مدارک تحصیلی ، پس از مراجعه به سایت estelam.msrt.ir باید اطلاعاتی را که برای ورود به سامانه درخواست شده است را به درستی درج کرده و سپس کد رهگیری ورود به سایت را دریافت نمایید . بدین منظور طبق راهنمای تصویری زیر مراحل لازم را سپری کنید .

 

 مراجعه به سامانه estelam.msrt.ir

 

 

 اطلاعات هویتی نظیر نام ، نام پدر ، شماره موبایل ، کد ملی و شماره شناسنامه را در بخش های مورد نظر وارد کرده و گزینه " صدور کد رهگیری " را انتخاب کنید .

 

 

 پس از درج اطلاعات ، کد رهگیری به شماره موبایل ثبت شده ارسال شده و می توانید وارد مرحله دوم استعلام مدرک تحصیلی شوید . ممکن است پس از دریافت کد ، بخش مشاهده استعلام مدرک تحصیلی چند روز پس از ثبت اطلاعات به نمایش درآید .

 

 

متقاضیانی که به دنبال اخذ تاییدیه تحصیلی هستند نیز می توانند با مطالعه مقاله زیر اطلاعات لازم را کسب کرده و برای دریافت تاییدیه تحصیلی خود اقدام نمایند .

مشاوره سامانه استعلام مدارک تحصیلی وزارت علوم

در فاز اولیه راه‌ اندازی سامانه استعلام مدارک وزارت علوم ، ممکن است درخواست‌ ها به صورت آنی پاسخ داده نشده و چند روزی برای پاسخ به هر درخواست زمان نیاز باشد ، بنابراین برای دریافت استعلام مدرک تحصیلی خود بهتر است چند روز زودتر اقدام کرده تا برای انجام فعالیت های دیگر خود در محدودیت زمانی قرار نگیرید . دانشجویان دانشگاه آزاد نیز برای استعلام مدرک تحصیلی خود می توانند از طریق سامانه استعلام دانشنامه دانشگاه آزاد اقدام کنند .

سامانه استعلام مدرک تحصیلی فعلا با سامانه استعلام مدرک دیپلم مجزا هستند ، اما احتمالا برای رفاه داوطلبان امکان استعلام دیپلم از سامانه مدارک تحصیلی وزارت علوم امکان پذیر شود .

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا داوطلبان را در دریافت استعلام مدرک تحصیلی خود یاری نموده و پاسخ سوالاتشان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی هیوا ارائه نمایند .

سوالات متداول

1- ✔️ نشانی سایت استعلام مدارک تحصیلی وزارت علوم چیست ؟

✔️ لینک ورود مستقیم به سامانه استعلام مدارک تحصیلی وزارت علوم در متن مقاله موجود است .


2- ✔️ نحوه استعلام مدرک تحصیلی از سایت استعلام وزارت علوم چگونه است ؟

✔️ برای مشاهده نحوه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم می توانید از راهنمای تصویری داخل متن مقاله استفاده نمایید .


3- ✔️ چه اطلاعاتی برای ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم نیاز است ؟

✔️ اطلاعات مورد نیاز برای ورود به سامانه استعلام مدارک تحصیلی وزارت علوم در متن مقاله ذکر شده که مهم ترین آن اطلاع از کد ملی و شماره شناسنامه است .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان