چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024

آفتاب ایلام| شیوه‌های نادرست در هر حوزه‌ای اگر اصلاح و بازنگری نشوند، به‌مرور فربه‌تر و عمیق‌تر می‌شوند و آسیب‌هایشان گسترده‌تر و دامنه‌دارتر خواهد شد.

از این شیوه‌های نادرست که در فضای رسانه‌ای توسط برخی از مدعیان در حال شکل‌گیری و فربه شدن است «تملق و چاپلوسی» اندک افرادی است که لازم است توسط خبرنگاران و روزنامه‌نگاران واقعی و صاحبان اصلی رسانه این شیوه‌ نادرست مورد نکوهش قرار گیرد.

شیوه‌ای که برخی اندک آن را برگزیده‌اند تا اعتمادبه‌نفس و جرئت فکرکردن را از منتقدان  و درد‌مندان اهل قلم و نظر بگیرند.

اینگونه افراد در تلاش  گرفتن اعتمادبه‌نفس رسانه‌های منتقد و درد‌مندبوده و می‌خواهند به مسئولان بقبولانند که منتقدان هیچ قدرتی ندارند و ما هرچه دلمان بخواهد دیکته می‌کنیم و رسانه‌ها انجام می‌دهند و بر این تلاش خود چون گدایان به طلب برآورد نیاز دست دراز می‌کنند.

این گونه افراد که ماهیت آنان نیز در جامعه عیان است آسیب رسانه هستندو اصلاح و بازنگری در شیوه آنان نیازمند تدبیر جامعه خبری، خبرنگاران و روزنامه نگاران واقعی است که با ترد و منزوی کردن آنان رسالت خطیر رسانه را از این گونه افراد پالایش کنندو اجازه ندهند آنان خود را کدخدای رسانه بدانند.

مدعیان کدخدایی رسانه و برگزیدگان شیوه تملق و چاپلوسی از این و آن چشم‌درچشم شهروندان دروغ می‌گویند و بدیهیات مسئولان را آن چنان بزرگ جلوه می‌دهند و  رودرروی مردم قرار گرفته‌اند تا انتقاد مردم را به حاشیه ببرند.

شاید  مدعیان کد خدایی راسانه نمی‌دانند و متوجه نیستند که با دامن‌زدن به این شیوه‌های نادرست و استمرار این رویه‌های غلط، چه بار‌های سنگینی بر دوش مردم گذاشته‌اند.

توصیه این کوتاه نوشته به اینگونه افراد آن است که فرمایش پیامبر اسلام(ص) نصب العین خود قرار دهند که فرمود؛" از اخلاق من تملق نیست مگر در جُستن دانش.



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان