جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

نایب رئیس اتحادیه دوم طلا و جواهر تهران می‌گوید: در سال ۲۰۲۱ چنانچه با تولید واکسن کرونا این ویروس منحل شود، احتمالا قیمت انس جهانی ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

آفتاب ایلام | در هفته دوم دی ماه قیمت انس جهانی طلا روند ثابتی داشت. قیمت دلار هم در محدوده ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان داشت.

تحلیلگران معتقدند در سال ۲۰۲۰ قیمت انس جهانی طلا تا بیش از دو هزار دلار پیش‌بینی می‌شد، اما به دلیل تولید واکسن کرونا، قیمت انس جهانی طلا متوقف شد. حالا نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید در سال ۲۰۲۱ چنانچه با تولید واکسن کرونا این ویروس منحل شود، احتمالا قیمت انس جهانی ۱۰ درصد کاهش پیدا کند. اما چنانچه سمت و سوی تغییرات بیماری کرونا به همین شکل باقی بماند با توجه به سیاست‌های جدید آمریکا در سطح بین‌الملل به نظر می‌رسد قیمت انس جهانی طلا تغییری نداشته باشد و در همین محدوده باقی بماند.

روند آتی قیمت طلا

هفته گذشته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تایید ثبات قیمت انس جهانی طلا در هفته دوم دی ماه گفته بود: «تقاضای اروپایی‌ها برای خرید طلا بالا رفته و این مساله می‌تواند قیمت انس جهانی طلا را گران کند. در ایران اگر قیمت دلار روند کاهشی یا با ثبات داشته باشد هفته آینده قیمت طلا و سکه گران نمی‌شود.»

به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران، به دلیل شروع سال نوی میلادی قیمت انس جهانی طلا در هفته دوم دی ماه از ۱۸۷۰ دلار تا ۱۸۹۴ دلار در نوسان بوده است. علت این نوسان‌ها تقاضا برای خرید طلا در بازار‌های جهانی بوده است.

کشتی‌آرای گفت: ظرف چهار هفته اخیر نکته قابل توجه در بازار‌ها این بود که قیمت دلار نوسان جزئی داشت. یعنی قیمت دلار در هفته اول دی ماه در محدوده ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان داشته است؛ بنابراین با نوسان قیمت دلار و انس جهانی قیمت طلا و سکه در بازار‌های ایران از ثبات برخوردار بود. با توجه به کاهش میزان تقاضا در خرید مصنوعات طلا پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در بازار داخلی ثابت باقی بماند.

منبع: تجارت نیوز
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان