جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

سفر سردار،سفری برای هیچ و پوچ!

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۲۱:۲۸ چاپ کدخبر: 5612

آفتاب ایلام| دکترمحسن رضایی چهره نام آشنای انقلاب اسلامی است، چهره‌ای که در قبل از انقلاب در گروه منصوریون چریکی برای تحقق انقلاب اسلامی بوده است و با پیروزی انقلاب اسلامی لباس سبز سپاه را بر تن کرده و تا امروز در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی جهاد گونه عمل کرده است.

رضایی را می‌توان از نوادر انقلاب اسلامی دانست که برای وجب به وجب این خاک رزمیده است و در اتاق‌های جنگ و طرح‌های عملیاتی نشسته است و شب نخوابی‌ها کرده است تا انقلاب اسلامی امروز به درخت پربار و ثمری مبدل شود  و امنیت موجود نیز از قَبل زحمات رضایی‌ها، سلیمانی‌ها، بروجردی‌ها، کاوها و خرازی و... است.

حفظ این امنیت مستلزم حضور سردارانی است که بتوانند در میدان نبرد که سیاست نیز جزیی از آن میدان است طرح داشته باشند و در اتاق‌های جنگ‌شان که امروز معیشت و اقتصاد و فرهنگ و هویت را شامل است چاره اندیشی کنند.

اما چه می‌توان کرد که سیاست پیشگان بی عمل از آنان به عنوان «سرهنگ ‌»یاد می‌کنند  و رسانه‌های زنجیره ای حضور نظامیان در سیاست را بر نمی‌تابند و حضور آنان را برای اصلاح ناتوانی خود در عرصه سیاست را به حاشیه می‌برند که نمونه آن در سفر محسن رضایی به ایلام عیان شد و به نظر این قلم این سفر برای هیچ و پوچ بودو نقش تخریبی برای این چهره خدوم داشت.

جرا که انتخاب زمان سفر با نبود استاندار ایلام در استان(حضور در تهران) ، عدم همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استقبال سرد و بی روح از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام این آلام را به هماهنگ کنندگان این سفر دراستان ایلام داد که حلقه استانی هماهنگ کننده سفر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که در دایره گمانه‌زنی‌های انتخاباتی 1400 از وی نام برده می‌شود و روزنامه جمهوری اسلامی در تاریخ (شنبه ۲۲ آذر) نیز بهه آن اشاره و نوشته است: "سردار محسن رضائی میرقائد، با ساختن یک کلیپ تبلیغاتی مدعی شده عده زیادی از او خواسته‌اند برای نجات اقتصاد کشور، کاندیدای ریاست جمهوری در انتخابات ۱۴۰۰ شود" . این کاره نیستند و توان موج آفرینی در استان ایلام برای طیب اقتصاد و خادم ملت که شعار احتمالی محسن رضایی در انتخابات 1400 بود را ندارند.

شاید هماهنگ کنندگان این سفر بر این قلم خُرده بگیرند که این سفر انتخاباتی نبوده است و نگارنده این سطور برای آن حاشیه انتخاباتی درست می‌کند اما پاسخ این خُرده‌گیری ها را دبیر مجمع تسخیص مصلحت نظام در نشست اقتصاد مقاومتی به وضوح داد وگفت: که این سفر برای بررسی مشکلات استان نیست و گزارش دهندگان را توصیه بر آن کرد که در وقت و فرصتی دیگر گزارشات و پیشنهادات را ارائه دهند.

از طرفی در پاسخ به گزارشات معاونین استانداری و رئیس برنامه و بودجه که با ارائه آمارهای ریز و درشت در تلاش بر آن بودند تا شاید نگاه دبیر مجمع تشخیص را به خود جلب کنند این بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام در امور اجرایی دخالت نمی‌کند.

پس ادعای غیر انتخاباتی بودن سفر رضایی به ایلام را می‌توان رد کرد و این سفر، سفری برای "تصویب منطقه آزاد مهران" و" تامین اعتبار سامانه گرمسیری" نیز نبوده است.

چراکه سردار رضایی در پاسخ به خواسته‌ها و مطالبات به این بسنده کرد که " تلاشم را برای اقناع دیگر اعضا خواهم کرد" و در گفتار وی ردی از تصویب قطعی منطقه آزاد مهران و یا اختصاص اعتبار به سامانه گرمسیری نیست ، و یا اینکه محسن رضایی در هیج کجای سخنان خود نگفته است؛ که  ایلام "الگوی موفق اقتصاد مقاومتی است" بلکه ایشان گفتند" ایلام می‌تواند الگوی اقتصاد مقاومتی شود" .

گفتار محسن رضایی که گفت: ما باید ایلام را متحول کنیم، آینده نباید تکرار گذشته باشد نیز بر انتخاباتی بودن این سفر مهر تائید می‌زند.

به هر حال هرچند که این سفر انتخاباتی بدانیم با ندانیم آن چه در این سفر عیان شد آن است که برای ورود چنین شخصیتی  جنین برنامه ریزی توسط هماهنگ کنندگان استانی ضعیف و برای علاقمندان به  رضایی غیر قابل قبول است.

هماهنگی‌های قبلی برای ایام سفر چنین شخصیتی در زمان عدم حضور استاندار(به هر دلیلی) وعدم همراهی نمایندگان مجلس  و ... نیز بر وجود این ضعف خواهد افزود.

بنظر می رسد عدم حضور استاندار ایلام  و نمایندگان مجلس در جنین مواردی ولو انتخاباتی نیز باشد ضروری است چرا که حضور چنین شخیت‌هایی اگر بر مسند ریاست جمهوری نیز ننشینند برای منافع استان ایلام موثر خواهند بود.

هرچند این قلم بر این باور است که قاسم سلیمانی دشتکی فارغ از منصب استانداری و گرایش سیاسی خود زاگرس نشینی است دارای "دیواخان" و شایسته نیست که بر "دیواخان" او مردی نامدار از تبار زاگرس نشینان بنشیند و صاحب "دیواخان" حضور نداشته باشد، مگر اینکه همان نظر این قلم باشد که هماهنگ کنندگان این سفر به شرایط زمانی و مکانی حضور میهمان ناآشنا بوده اند.

نتیجه این سفر برای محسن رضایی اگر این یاداشت را بخواند و یا به اطلاع وی برسانند آن است که اگر قصد حضور در انتخابات 1400 دارد که دارد.در ستاد انتخاباتی خود و برنامه ریزان حضورش تجدید نظر کند.   

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان