جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

یک هفته ای لاغر شوید+ دستورالعمل

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۲۱:۵۶ چاپ کدخبر: 5628
با یک رژیم لاغری ۷ روزه می‌توانید به سرعت وزنتان را کم کنید و از شر چربی‌های اضافه بدنتان خلاص شوید.
آفتاب ایلام| واقعیت این است که کاهش وزن در دراز مدت نیاز به انتخاب منظم غذای سالم دارد، اما اگر می‌خواهید وزن خود را به سرعت کاهش دهید، می‌توانید این رژیم ۷ روزه را که بعد از مشورت با متخصصان تغذیه گردآوری شده، امتحان کنید.
نکاتی که باید درباره برنامه‌های غذایی بدانید
اگرچه رژیم لاغری ۱۲۰۰ کالری ممکن است برای برخی از افراد مناسب باشد، اما برای برخی می‌تواند بسیار محدودکننده باشد. به همین دلیل است که ۱۲۰۰ به عنوان پایه استفاده می‌شود و می‌توانید در هر فرصتی این برنامه غذایی را با دو برابر کردن حجم سبزیجات و خوردن میوه به عنوان میان وعده تکمیل کنید.

اگر در هر زمانی احساس کردید که مقدار غذای موجود سیرتان نمی‌کند، می‌توانید ۳۰ تا ۱۴۰ گرم پروتئین به همه وعده‌های غذایی اضافه کنید. ترکیب فیبر حاصل از سبزیجات و پروتئین بدون چربی، یک استراتژی سازگار است که به شما کمک می‌کند راحت‌تر وزن‌تان را کاهش دهید و البته می‌توانید این برنامه را با یک مولتی‌ویتامین روزانه نیز تکمیل کنید.

روز اول

صبحانه: ۴ /۳ فنجان غلات صبحانه، یک عدد موز و یک فنجان شیر بدون چربی را در یک کاسه ترکیب کنید.

ناهار: یک مینی ساندویچ آماده شده با نان گندم کامل، ۸۵ گرم سینه بوقلمون، کمی فلفل تفت‌داده شده، ۱ قاشق چایخوری مایونز، خردل، کاهو و یک ورق پنیر موزارلا بدون چربی + ۲ عدد کیوی

شام: ۱۱۰ گرم ماهی همراه با دو برش بادمجان روی (گوجه‌فرنگی) و کمی پنیر پیتزا که به صورت کبابی طبخ شده‌است ـ یک فنجان بلغور گندم پخته + یک فنجان بروکلی پخته + یک فنجان کوچک بستنی.

روز دوم

صبحانه: یک فنجان توت‌فرنگی منجمد، نصف یک موز و ۲۳۰ میلی‌لیتر را در بلندر ترکیب کنید و اسموتی حاصل را بنوشید + دو تخم مرغ آب‌پز

ناهار: یک فنجان سوپ سبزیجات + یک برگر سبزیجات همراه با یک تکه تست گندم.

شام: ۱۱۰ گرم سینه مرغ کبابی همراه با سس باربیکیو + و یک فنجان اسفناج تفت داده شده همراه با سیر، روغن زیتون و بادمجان رومی (گوجه‌فرنگی) + نصف یک سیب زمینی آب‌پز

روز سوم

صبحانه: نصف فنجان جوی دوسر پخته شده همراه با شیرسویا همراه با نصف یک سیب برش‌خرده، یک قاشق چایخوری عسل و کمی دارچین.

ناهار: برای تهیه سالاد مرغ، ۱۱۰ گرمسینه مرغ تفت‌داده شده و خردشده را با ۴ /۱ فنجان انگور قرمز خرد شده، ۱ قاشق غذاخوری بادام خردشده، یک قاشق غذاخوری سس مایونز و ۱ قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده مخلوط کنید. روی کاهو سرو کنید + یک موز

شام: ۱۱۰ گرم میگوی بخارپز را با یک عدد سیب زمینی، ۳ قاشق غذاخوری سالسا و یک قاشق غذاخوری ماست یونانی، ۳ فنجان اسفناج بخارپز سرو کنید. غذا را با ۲۸ گرم شکلات یا کمی بستنی به میزان ۱۰۰ تا ۱۵۰ کالری تکمیل کنید.

روز چهارم

صبحانه: نصف مافین انگلیسی تفت داد را با نصف یک سیب کوچک خرد شده، ۲۸گرم پنیر رنده شده را ۳۰ ثانیه با سرعت بالا در مایکروویو بگذارید. با ۳ /۲ فنجان ماست یونانی ساده و ۱ قاشق غذاخوری بادام خرد شده سرو کنید.

ناهار: یک فنجان سوپ بادمجان رومی (گوجه فرنگی) را همراه با ساندویچ تهیه‌شده با یک مینی پیتای گندم سبوس‌دار، ۸۵گرم گوشت گاو، یک قاشق چایخوری خردل، چند برس بادمجان رومی و کاهو سرو کنید + ۲ فنجان سبزیجات خام و ۴/ ۱ فنجان حمص.

شام: ۱۱۰ گرم سالمون آب‌پز همراه با ۴/ ۱ فنجان سالاد آغشته به روغن زیتون + ۴ /۳ فنجان غلات کامل (مثل کینوا) + یک سیب

روز پنجم

صبحانه: یک فنجان غلات صبحانه همراه با نصف فنجان توت، یک قاشق غذاخوری بادام خردشده و ۱۷۰ گرم ماست یونانی.

ناهار: ۱۱۰ گرم سینه مرغ کبابی + یک فنجان سالاد کاهو + یک تکه تست گندم

شام: ۸۵ گرم گوشت مرغ تفت داده‌شده با ۱ فنجان کدو حلوایی پخته همراه کمی دارچین. ۲ تا ۳ فنجان سالاد با کمی روغن زیتون و به اندازه دلخواه سرکه و شکلات یا کمی بستنی برای دسر (۱۰۰ تا ۱۵۰ کالری).

روز ششم

صبحانه: یک وافل منجمد غلات کامل را تست کنید، همراه با ۲ قاشق غذاخوری کره مغز و یک موز خرد شده به علاوه دارچین و جوز هندی و ۱۷۰ میلی‌لیتر شیر بدون چربی سرو کنید.

ناهار: ۶۰ گرم ماهی تن + یک تکه نان پیتای گندم کامل + ۱ قاشق غذاخوری مایونز، خردل + مقدار بادرنگ (خیار) و پیاز برش خردهشام: ۴ /۳ فنجان برنج قهوه‌ای + نصف فنجان ذرت + ۸۵ گرم بوقلمون پخته + ۳ فنجان اسفناج تفت داده‌شده در روغن زیتون.

روز هفتم

صبحانه: یک تکه تست همراه با ۲۸گرم پنیر کم‌چرب و یک بادمجان رومی برش‌خرده (گوجه‌فرنگی) + یک فنجان اسفناج بخارپز + یک تخم‌مرغ + یگ عدد گریپ‌فروت

ناهار: با نصف فنجان لوبیای سیاه، نصف فنجان پرتقال، فلفل دلمه قرمز خرد شده، پیاز قرمز و هر نوع سبزیجات دلخواه دیگری و یک قاشق چایخوری سرکه سالاد تهیه کنید.

شام: ۸۵گرم استیک کبابی را همراه با یک سیب‌زمینی پخته مخلوط با یک قاشق چایخوری کره سرو کنید. یک فنجان کدو سبز بخارپز + یک و نیم فنجان توت.
منبع: بهداشت نیوز
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان