پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
سردار سلیمانی  زادهٔ ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در قنات ملک زاده شد. سردار سلیمانی در ۱۳ دی ۱۳۹۸ در بغداد در گذشت.سردا سلیمانی یک فرمانده نظامی ایرانی بود.سردار سلیمانی در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن تا سال ۱۳۷۶، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. سپس، از سال ۱۳۷۶ تا زمان مرگ به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد. در ۱۳ دی ۱۳۹۸، ارتش ایالات متحده سردار سلیمانی را به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، در عملیات آذرخش کبود هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد برای انجام دیدارهای رسمی با مقامات عراقی ترور کرد.

ازدواج زینب سلیمانی  دختر شهید سلیمانی با واکنش‌های گسترده و عمدتا مثبت کاربران توییتر مواجه شده است. بسیاری آن را برای دو ملت ایران و لبنان مبارک و میمون دانسته و به هر دو خانواده تبریک گفته‌اند. برخی هم انتقاد کرده‌اند که چرا زینب سلیمانی پیش از فرارسیدن سالگرد پدر بزرگوارش ازدواج و زندگی مشترک خود را آغاز کرده است. به عقیده ایرانی‌ها، اینکه دختر حاج قاسم عروس یکی از نزدیک‌ترین مقام‌ها به سیدحسن نصرالله (دبیر کل حزب‌الله لبنان) شده، از تشکیلاتی‌ترین و راهبردی‌ترین ازدواج‌های چند دهه اخیر است.

 سیدرضا صفی‌الدین فرزند سیدهاشم صفی الدین است که خیلی ها او را بعد از سیدحسن نصرالله نفر دوم حزب الله می دانند. وی ویژگی های مشترک زیادی با دبیر کل حزب الله داشته و روابط صمیمی با افراد مقاومت و مسئولان از رده بالا گرفته تا آنها که در میدان کار فعال هستند دارد.

بیش از ۵۰ سال سن دارد و مسئول شورای اجرایی حزب الله است که قوه مجریه حزب به حساب می آید و تمام مؤسسات پشتیبانی و مردمی حزب الله را اداره می کند.

 تصویری از زینب سلیمانی فرزند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حاشیه اولین سالگرد شهادت سردار به ثبت رسیده است که با سید هاشم صفی الدین پدر همسر خود گفت و گو می کند.

ac-image-tT1609587529OJ

حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نامه‌ای انتصاب زینب سلیمانی به ریاست بنیاد شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی را تبریک گفت.

 حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نامه ای انتصاب زینب سلیمانی به ریاست بنیاد شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی را تبریک گفت.
 

متن این نامه به شرح زیر است:

سرکار خانم زینب سلیمانی (دامت برکاته)
رئیس مکرم بنیاد شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی(رضوان الله علیه)

سلام علیکم
انتصاب سرکار عالی به عنوان یادگار سرور مجاهدان در مسئولیت بنیاد شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی(رضوان الله علیه) به تشخیص زعیم حکیم امت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دام ظله الوارف) در جهت تکوین و ترویج مکتب حاج قاسم (رحمه الله علیه) در جهان اسلام و نیز حفظ و نشر آثار این شهید اسوه، مظلوم و ظلم ستیز با هدف تحرک معنوی و انقلابی نهضت بیداری اسلامی براساس نظریه و الگوی مقاومت، مایه ی امتنان و موجب مسرت شد.

بی شک به سرانگشت تدبیر، این فرصت مغتنم در جهت تحقق منویات منور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ادامه خط جهاد و مقاومت با انگیزه مضاعف، می تواند مجالی مبارک باشد و به سرکارعالی اطمینان می دهم در این مسیر، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برای تحقق این هدف متعالی آماده هرگونه همکاری و مساهمت در جهت برقراری ارتباط موثر و عملیاتی میان آن بنیاد و جوانان مؤمن و انقلابی است.

از بارگاه بلند باری برای سرکار عالی، دیگر اعضای محترم بیت شهید سلیمانی و همکارانتان در آن بنیاد دوام سلامت و توفیق روز افزون مسألت می نمایم.

بیوگرافی زینب سلیمانی

زینب سلیمانی یکی از فرزندان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. او متولد سال ۱۳۷۰ بوده و دارای دو برادر به اسم محمدرضا و حسین و یک خواهر است.

از میان فرزندان سردار سلیمانی، زینب سلیمانی از شهرت بیشتری برخودار است.  حضور فعال او در رسانه ها یکی از علل این شهرت است.

 

مدتی پیش که ماجرای سحر خدایاری معروف به دختر آبی در رسانه ها منتشر شد، یکی از بازیگران زن ایرانی به نام صبا کمالی، به این ماجرا واکنش نشان داد و در صفحه شخصی اش در مورد دختر آبی صحبت هایی نوشت که واکنش تند زینب سلیمانی را در پی داشت.

زینب سلیمانی, بیوگرافی زینب سلیمانی, شغل زینب سلیمانی, زینب سلیمانی اینستاگرام, زینب سلیمانی قاسم سلیمانی, تحصیلات سلیمانی, داماد سردار سلیمانی

زینب سلیمانی و برادرش

گویا صبا کمالی خطاب به دختر آبی گفته بود که او از امام حسین (ع) هم مظلوم تر است! همین جمله خشم زینب سلیمانی را به دنبال داشت تا جایی که زینب سلیمانی در صفحه شخصی اش متن طولانی خطاب به صبا کمالی نوشت و صحبت های تندی را علیه این بازیگر عنوان کرد. این جریانات باعث ایجاد حواشی بسیار زیادی برای صبا کمالی و زینب سلیمانی شد و ماجرای این دو در رسانه ها و فضای مجازی بسیار داغ شد.

بعد از انتشار این صحبت ها از سوی زینب سلیمانی، ساعاتی بعد از آن، اینستاگرام در اقدامی بی سابقه، اینستاگرام زینب سلیمانی را حذف کرد. حذف صفحه زینب سلیمانی باعث داغ تر شدن این ماجرا شد و همه این ها موجب شد که نام زینب سلیمانی به شدت بر سر زبان بیفتد.

ازدواج زینب سلیمانی

زینب سلیمانی دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حواشی دیگری نیز روبرو شد چرا که مدتی پیش در رسانه ها خبری مبنی بر ازدواج زینب سلیمانی با پسر شهردار تهران منتشر شد که این خبر بعد از مدت کمی توسط خانواده سردار سلیمانی تکذیب شد.

زینب سلیمانی, بیوگرافی زینب سلیمانی, شغل زینب سلیمانی, زینب سلیمانی اینستاگرام, زینب سلیمانی قاسم سلیمانی, تحصیلات سلیمانی, داماد سردار سلیمانی

 شهید شدن داماد سردار سلیمانی

بعد از انتشار خبر ناگوار شهادت سردار قاسم سلیمانی، خبری مبنی بر اینکه داماد سردار سلیمانی یعنی همسر زینب سلیمانی نیز به همراه ایشان بوده و شهید شده، در رسانه ها منتشر شد که این خبر ساعاتی بعد از انتشار آن، تکذیب شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان