جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام|وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است : «در مقابل صادرات برق به پاکستان، می‌توانیم از این کشور برنج وارد کنیم که این مهم منتظر تصویب در دستگاه‌های مرتبط در پاکستان از جمله بانک مرکزی این کشور است.»

 آقای رزم حسینی این سخنان را در حالی بیان کرده است که روز گذشته بسیاری از نقاط مختلف کشور درگیری خاموشی های پراکنده بود و علت آن نیز افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه ها اعلام شد. حالا وزیر صنعت کشور بدون این که نظر دیگر اعضای کابینه را بپرسد معتقد است که با صادرات برق به پاکستان می توانیم برنج وارد کنیم. تنها گره کار ایشان نیز «بانک مرکزی پاکستان» است! احتمالا از نگاه رزم حسینی، دولت ایران هیچ مشکلی با این قضیه ندارد!

شاید آقای وزیر نمی دانند که طبق قانون همین دولت، واردات برنج در شش ماهه اول سال به دلیل کمک به کشاورزان شمالی ممنوع است. البته ممکن است  رزم حسینی قصد داشته باشد بخشنامه جدیدی را به دولت تحمیل کند و یا اصلا برایش چنین چیزی مهم نیست . ولی سوال مهم این است که تهاتر برق و برنج از منظر اقتصادی برای ایرانیان به صرفه است؟ ما نه آن چنان قدرتی در توانمندی نیروی برق داریم  و نه مشکل حادی در توزیع برنج! مشخص نیست وزیر صنعت از جانب وزارتخانه متبوع خود صحبت کرده و یا وزیر کشاورزی، وزیر نیرو و یا کل کابینه! با چنین تزهای عجیبی ما بازهم باید شاهد خاموشی های گسترده باشیم. در حالی که برق ما به کشور پاکستان صادر می شود و آن ها در مقابلش برنجشان را برای ما می فرستند تا کشاورزان ما  آسیب بیشتری ببینند. می گویند «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» اما ظاهرا اینجا قصد دارند در مقابلش چیزی بگیرند که مایحتاج این خانه  هم به فنا برود. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان