پنجشنبه، 30 فروردین 1403| 18 April 2024
نماینده ایلام:

مجلس به دنبال یکسان سازی نرخ ارز و بازتوزیع درآمد آن است

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۱۹:۲۶ چاپ کدخبر: 5665

نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی درباره نرخ ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۰، گفت: نظر مجلس بر واحدسازی نرخ ارز است به طوری که بتوان درآمد حاصل از آن را بین اقشار آسیب‌پذیر بازتوزیع کرد.

آفتاب ایلام| علی اکبر بسطامی در گفت و‌گو با خبرنگار آفتاب ایلام به تخصیص ارز ۴۲ هزار ریالی برای کالاهای اساسی در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: نظر مجلس در این خصوص تعیین نرخ واحد است و آن هم اینکه درآمدهای حاصل از آن بین دهک‌های پایین جامعه توزیع شود.

وی درباره فروش نفت نیز گفت: فروش روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت با نرخ ارز نیمایی و ارز ۱۷۵ هزار ریالی در لایحه دولت پیش‌بینی شده است اما چون با چند نرخی بودن چالش‌ها و مشکلات خاص ایجاد می‌شود، لذا نگاه مجلس بر نرخ واحد برای ارز است.

وی تاکید کرد: مجلس در بحث فروش نفت، سناریوهای مختلفی دارد و نظر مجلس فروش روزانه یک میلیون ۵۰۰ هزار بشکه با قیمت واحد ارز است.

نماینده ایلام یادآور شد: در قبال این فروش باید بخشی از بدهی دولت به صندوق توسعه ملی پرداخت و بقیه در بودجه نهادینه شود.

بسطامی مالیات بر خانه‌های خالی را از دیگر موضوعات در دست بررسی کمیسیون تلفیق ذکر کرد و گفت: نظر مجلس این است که این موضوع در بودجه ۱۴۰۰ دیده شود تا علاوه بر رفع نیاز نیازمندان، عدالت اجتماعی نیز رعایت شود.

وی با اشاره به بررسی بودجه در حوزه نفت و گاز و میعانات نفتی و گازی افزود: باید منابع حاصل از فروش این مواهب خدادادی به دهک‌های پایین جامعه تعلق گیرد و در این حوزه، مجلس نگاهش این است که در توزیع بودجه متناسب با بحث فقر و محرومیت و عدم توسعه‌یافتگی استان‌ها بیشتر و با ضرایب بیشتر از بودجه و امکانات ملی برخوردار شوند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان