پنجشنبه، 30 فروردین 1403| 18 April 2024
امام جمعه ایلام گفت: مسئولان به گلایه‌های مردم از مشکلات اقتصادی توجه کنند.

آفتاب ایلام|حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار داشت: وقایع اخیر آمریکا به عنوان کشور داعیه‌دار  دموکراسی نشان داد که دموکراسی‌خواهی این کشور ادعایی بیش نیست.

امام جمعه ایلام گفت: عدم پایبندی به رای مردم در آمریکا  رسوایی جهانی برای این کشور را در برداشت و طغیان مردم آمریکا  علیه نا عدالتی در این کشور جهانیان را آگاه کرد تا گول ترفندهای دموکراسی‌خواهی و حقوق بشری این قدرت پوشالی را نخورند.

وی با اشاره به تلاش آمریکا با استفاده از قدرت رسانه‌ای برای ایجاد ترس و واهمه در ایران گفت: آمریکا غافل از آن است که وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ملت ایران راهگشاست و این وجود پربرکت در کنار مردم ولایی و شهادت طلب و بصیر اجازه تاثیر ترفندهای رسانه‌ای آمریکا را نخواهد داد.

خطیب جمعه ایلام مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با بازگشت به برجام را نکته حیاتی دیگری دانست که مواضع رهبری آن را تبیین کرده است و آن این است که بازگشت آمریکا به برجام این بار بدون تضمین و لغو کامل تحریم‌ها و بدون اما و اگر خواهد بود در غیر اینصورت بازگشت به برجام معنی ندارد.

کریمی‌تبار افزود: نظر قاطع رهبر انقلاب اسلامی در مورد واکسن تولیدی از غرب و اروپا نیز فتوح الفتوح دیگری برای ایران بود.

وی گفت: فتح الفتوح از آن جهت است که نگاه به درون  و تحقق باور و "ما می‌توانیم" و اعتماد به متخصصان داخلی و پرهیز از اعتماد به دشمن که می‌خواهد آزمایشات خود را به روی مردم ایران انجام دهد از نتایج آن است.

مبحث بعدی خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام به شهادت شهید سلیمانی و خونخواهی ملت ایران بود که گفت: خونخواهی ملت ایران در شهادت شهید سلیمانی کابوسی ماندگار برای بانیان آن است و امروز ترامپ به عنوان جانی و دستور دهنده مرگ را لحظه به لحظه تجربه می‌کند.

وی افزود: ترامپ و بابیان شهادت شهید سلیمانی از دست ملت ایران گریزی ندارند و تنها راه آنان مرگ است که دیر یا زود جان آنان را خواهد گرفت و انتقام گیری ملت ایران از بانیان شهادت شهید سلیمانی زمان و مکان ندارد و هر آن این اتفاق ممکن است حادث شود.

خطیب جمعه ایلام سپس به ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) برگ تلخی از تاریخ تشیع است  و ما در شهادت این بانوی برتر جهان تا ابد زانوی غم در بغل داریم و به فرمایش پیامبر اسلام (س) "کسی که فاطمه را اذیت کند مرا اذیت کرده و هرکه وی را خشنود کند، مرا خشنود کرده است" ما شیعیان نیز چنینیم و بر این فرمایش پیامبر(س) در قلب و وجود پایبند هستیم.

پایان بخش سخنان خطیب جمعه این هفته ایلام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای قطع زنجیره کرونا در استان، توجه دولتمردان به وضعیت معیشت و نظارت بر بازار و مبارزه با گرانفروشی بود که گفت: مسئولان خدمت به مردم را عبادت بدانند و هر کاری که موجب نارضایتی مردم می‌شود را به جد برخورد کند تا این مردم که در راه اسلام و انقلاب و ولایت جان می‌دهند، رنجش نداشته باشند.



نویسنده: سمیه میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان