جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
چرایی بازپس گیری تنها بالگرد اورژانس هوایی ایلام

مردم؛ بالگردمان را نبرید

۱۳۹۹/۱۰/۲۸ ۱۱:۱۵ چاپ کدخبر: 5671
بدهی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به "شرکت بالگردی آوا سلامت" تأمین‌کننده بالگرد اورژانس‌های هوایی استان‌ها در حال بازپس‌گیری است مردم در واکنش به این اقدام می‌گویند؛ بالگردمان را نبرید.

آفتاب ایلام| وجود توپوگرافی ویژه و کوهستانی بودن مناطق مختلف استان ایلام در شرایط بحرانی و اورژانسی نیازمند بالگرد و اورژانس هوایی است.این نیاز و ضرورت سال‌ها مطالبه مردم ایلام بود تا اینکه در دیدار محمدرضا مروارید استاندار وقت استان ایلام در ملاقات با سرپرست اورژانس کشور وعده اختصاص یک فروند بالگرد اورژانسی به ایلام داده شد و این وعده 6 فروردین 1396 محقق شد و نخستین بالگرد هوایی اورژانس ایلام مأموریت خود را با انتقال مصدومان حادثه تصادف در آبدانان را به انجام رساند.

این مأموریت و استقرار اورژانس هوایی امیدی در دل مردم ایلام که در نقاط مختلف استان به علت بعد مسافت، در دسترس نبودن خدمات اورژانسی و نبود زیرساخت‌های درمانی بهداشتی در شهرستان‌های تابعه در رنج بودند را به وجود آورد که من‌بعد برای انتقال مصدومان و مجروحان حوادث و در شرایط اضطرار امدادرسانی در دسترس آنان را یاری خواهد کرد.

فعالیت این بالگرد هوایی اورژانس در موقعیت و شرایط اضطرار خدمات قابل‌توجهی به نیازمندان به امدادرسانی درصحنه‌های مختلف از آتش‌سوزی تا تصادفات و انتقال مادران باردار در نقاط صعب‌العبور و دوردست ارائه داد و رضایتمندی نسبی مردم را در پی داشته است.

اما این روزها خبرها حکایت از آن دارد که بدهی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به "شرکت بالگردی آوا سلامت" تأمین‌کننده بالگرد اورژانس‌های هوایی استان‌ها در حال بازپس‌گیری است.

این خبر با واکنش مردمی مواجه شده است و مردم ایلام که سال‌ها در تحقق این مطالبه تلاش کرده‌اند انتظار دارند که این خدمت در ایلام تعطیل نشود و حذف تنها بالگرد اورژانسی استان را جفایی بزرگ در حق سلامت مردم ایلام می‌دانند.

فتاحی از شهروندان ایلامی با انتقاد از بازپس‌گیری تنها بالگرد اورژانس ایلام در گفت‌وگو با آفتاب ایلام اظهار داشت: بالگردمان را نبرید.

این شهروند ایلامی در ادامه گفت: بگذارید صدای ملخ‌های بالگرد ، صدای مظلومیتمان را کم کند تا مسئولین کشوری هرروز شاهد فریادهای بلند ایلامی‌ها در رساندن صدای محرومیت این استان نباشند.

دیگر شهروند ایلامی که خود را مبینی معرفی کرد در واکنش به خبر بازپس‌گیری تنها بالگرد اورژانس هوایی ایلام گفت: بالگردمان را نبرید شاید اینجا مادری چشم‌انتظار نجات جان جگرگوشه‌اش باشد ، بالگردمان را نبرید.

محمد کریمیان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در واکنش به مطالبه مردمی برای ماندن بالگرد اورژانس هوایی ایلام اظهار داشت: این دانشگاه در تلاش برای ماندن این بالگرد در ایلام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بدهی به شرکت تأمین‌کننده بالگرد اورژانس ایلام را ناشی از کمبود درآمد دانشگاه علوم پزشکی استان به جهت شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: کاهش مراجعه بیماران غیر کرونایی به بیمارستان‌ها، درآمد بیمارستان‌ها را به‌شدت کاهش داده است و این موضوع در سطح کشور تأثیرگذار بوده است و خاص استان ایلام نیست.

وی افزود: کمبود درآمد موجب عدم پرداخت به‌موقع هزینه‌های بالگرد شده است و شرکت تأمین‌کننده بالگرد نیز برای دریافت مطالبات خود دانشگاه‌ها را تحت‌فشار قرار می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به هزینه ماهانه این بالگرد اشاره کرد و گفت: ماهانه هشت میلیارد ریال هزینه نگهداری این بالگرد است که تمام خدمات آن به خدمات گیرندگان رایگان است .

وی افزود: تا پایان مردادماه 99 هزینه بالگرد به شرکت تأمین‌کننده پرداخت‌شده است و تلاش بر آن است تا این بالگرد در ایلام بماند.



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان