جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

نه، من بلد نیستم!

۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ۱۲:۵۳ چاپ کدخبر: 5698

آفتاب ایلام| حجت الاسلام محمدرضا زائری از روحانیون خوش ذوق قریحه و اهل قلم در سلسله یاداشت‌‌های خود برای روزنامه شهرآراء با عنوان "مسافر سنت در هزاره سوم" نوشته است؛

"پیرمردی که کنار پیاده‌رو با ترازویش ایستاده، از دور به من خیره شده است، طوری‌که وقتی به مقابل او می‌رسم، روی ردشدن و گذشتن ندارم. عبایم را جمع می‌کنم و روی ترازو می‌ایستم. عقربه ترازو ۷۵ کیلو را نشان می‌دهد.

 می‌خواهم پایین بیایم و بروم، اما پیرمرد نمی‌گذارد پایم را بردارم و با وسواس و جدیت، طوری‌که انگار دارد داروی بیهوشی را برای عمل جراحی تزریق می‌کند، خم می‌شود و با دقت صفحه را می‌بیند و نتیجه را اعلام می‌کند.

درحالی‌که دارم اسکناس را از جیبم درمی‌آورم، به او می‌گویم: «نمی‌شود کاری کنی که ۶۰ تا باشد؟»

انتظار دارم بخندد و ریسه برود، اما شوخی‌ام را متوجه نمی‌شود و با همان جدیت می‌گوید: «نه، من بلد نیستم!»

خواندن این نوشته من را بر آن داشت تا آرزو کنم که ای کاش در استان ایلام نیز برخی در ارائه آمار و ارقام و عملکردها از پیرمرد قصه حجت الاسلام محمدرضا زائری یاد بگیرند و با وسواس و جدیت طوری در بیان آمار و عملکرددقت کنند که انگار داروی بیهوشی را برای عمل جراحی تزریق می‌کنند.

یاد بگیرند که وقتی برای خوشایند این و آن و ماندن در منصب دنیوی و آمار و ارقام را نجومی بیان می‌کنند به خود آیند و هر آن چه واقعیت آمار و عملکرد است اعلام کنیم.

هرچند پیام سخن آن پیرمرد قصه که در پاسخ «نمی‌شود کاری کنی که ۶۰ تا باشد؟» آن است که «نه، من بلد نیستم!» روشن واضح و در مزمت افتضاح‌های آماری بیان شده توسط مسئولان  است اما  در همین استان برخی پنبه در گوش خود گذاشته‌اند و در ثانیه بازی با آمار را آنچنان بلدند که ایلام را گل و بلبل نشان می‌دهند غافل از آنکه گفته آنان در این دیار خریداری نداردو هر مصاحبه که دارند اعتماد عمومی را بیشتر کاهش می‌دهند.



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان