جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
سخنی با نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی

مرغ همسایه غاز نیست!

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۲۱:۲۹ چاپ کدخبر: 5716

آفتاب ایلام | ضرب‌المثل مرغ همسایه غاز است یکی از ضرب‌المثل‌های معنی‌دار و بسیار پرکاربرد در ادبیات فارسی است که معمولاً زمانی به‌کاربرده می‌شود که شخصی نسبت به داشته‌های خود احساس خوبی ندارد و گمان می‌کند داشته‌های دیگران بهتر و باارزش‌تر است.
درواقع مفهوم و معنی ظاهری ضرب‌المثل مرغ همسایه غاز است این است که اگر همسایه‌ی شما یک مرغ داشته باشد، آن‌قدر آن مرغ را در ذهن خود ارزشمند خواهید دید که با غاز برابر می‌شود! و طبیعتاً ارزش یک غاز بیشتر از یک مرغ است چرا گه گران‌تر است! اما درواقع این ضرب‌المثل تلنگری است برای اینکه نباید داشته‌های خود را دست‌کم بگیرید و دل به داشته‌های دیگران ببندند.
کاربرد این ضرب‌المثل در موارد مختلف احصا شده است اما در این یادداشت کاربرد آن برای اقدام نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی است که برای انعکاس عملکرد خود دست به دامان رسانه‌های غیر استان ایلام شده‌اند و تصورشان این است که اگر به آنان "کارت سبز بهارستان" در رسانه‌های غیر استانی بدهند به معنای عملکرد مثبت آنان است.
این بزرگواران که از رسانه‌های استان گریزان و از آن ترس دارند تا در برابر پرسش خبرنگاران و مطالبه گران ایلامی قرار گیرند، کوچ رسانه‌ای کرده و "کارت سبز بهارستان" را از رسانه‌های طلب می‌کنند که حداقل در استان ایلام خریداری ندارد.
بهر حال پیشنهاد این یادداشت به نمایندگان موفق در "کارت سبز بهارستان" و دیگر نماینده در صف "کارت سبز بهارستان" از رسانه‎های دیگر استان‌ها(نه رسانه‌های ملی)آن است که "مرغ همسایه غاز نیست ".

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان