شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
سرپرست استانداری ایلام:

امنیت پایدار مناطق مرزی در توسعه پایدار کشور اثرگذار است

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ۱۶:۰۵ چاپ کدخبر: 5839

سرپرست استانداری ایلام گفت: امنیت پایدار مناطق مرزی در ایجاد توسعه پایدار کشور بسیار اثرگذار است.

به گزارش آفتاب ایلام؛ محمد نوذری روز پنجشنبه در نشست شورای توسعه امنیت پایدار شرق و غرب با حضور ویدیو کنفرانسی رییس قوه قضاییه اظهار داشت: استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از امن ترین استان های کشور است.

وی اقدامات انجام گرفته در حوزه مرز را اجرای طرح جامع امنیت مرز با ملاحظات امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با رویکرد توسعه اقتصادی، امنیت مرز و پایدار کردن ساکنان مرزی برشمرد.

سرپرست استانداری ایلام گفت: در حوزه اقتصادی بیش از هفت میلیارد یورو در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری شده و ۱۳ پروژه مهم علاوه بر میدان نفتی آذر و طرح سامانه گرمسیری به وسعت ۳۰ هزار هکتار در دشت های وسیعی در حال اجراست.

نوذری به اجرای طرح های مهم در حوزه عمران مرزی اشاره کرد و افزود: اقدامات موثری در راستای پیشگیری از هر گونه قاچاق کالا، انسان و اسلحه در این استان مرزی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: بیش از ۹۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار از این مرز به کشور عراق صادر شده است که امسال به دلیل کرونا حدود ۵۰ درصد کاهش صادرات داشته ایم.

سرپرست استانداری ایلام اظهار داشت: در پیاده روی اربعین و تردد زوار حسینی از استان ایلام و انتخاب مرز مهران به عنوان کانون تردد زوار، مردم استان به عنوان خادم امام حسین (ع) نقش بی بدیلی ایفا کردند.

نوذری افزود: بیش از ۶۰ درصد زوار، مرز بین المللی مهران را برای تردد خود در ایام اربعین انتخاب کردند.

وی افزود: اکنون پروژه های راهسازی مهمی در دست اجراست و زیرساخت های توسعه ای در این استان در دستور کار قرار دارد.

وی خواستار توجه مقامات ارشد کشوری به استان به عنوان کانون تردد زوار اربعین حسینی شد و گفت: باید این استان در سطح ملی مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست استانداری ایلام به زندان مرکزی ایلام و انتقال آن به خارج از شهر اشاره کرد و گفت: کار ساخت این زندان از سال ۸۱ آغاز شده و فاز اول آن در بهمن سال جاری افتتاح شده اما برای رعایت نکات امنیتی نیازمند اعتبار برای تکمیل پروژه است.

نوذری همچنین به لزوم تصویب و اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران اشاره کرد و افزود: تصویب این طرح می تواند صدها فرصت شغلی برای جوانان جویای کار این استان فراهم کند.

وی با اشاره به تصویب بازارچه های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی، گفت: زیرساخت های این بازارچه ها از سوی مرز کشور ما تکمیل است که در صورت موافقت دولت مرکزی عراق مبادلات تجاری در آنها آغاز می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان