شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان ایلام گفت: اقلام اساسی و مورد نیاز مردم ایلام برای شب عید تامین شده است.

سعید شریفی در گفت‌وگو با آفتاب ایلام با تامین اقلام اساسی و مورد نیاز مردم ایلام برای شب عید اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود کالاهای اساسی در ایلام وجود ندارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت  استان ایلام گفت:تعدادی اقلام هستند که توسط ستاد تنظیم بازار کشور و بر اساس ضریب جمعیتی اختصاص و توزیع می‌شوند و استان ایلام در جذب و توزیع این اقلام موفق بوده است.

وی جذب دوهزار و دویست تن برنج وارداتی و توزیع در شبکه های منتخب توزیع در اقصی نقاط استان بر حسب ضریب جمعیتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال جاری 3000تن شکر برای مصارف خانوارهای ایلامی توزیع شده و در حال حاضر بیشتر 1800 تن شکر  برای صنف و صنعت جذب و در صورت نیاز این واحدها با نرخ مصوب تنظیم بازار تحویل داده می‌شود.
شریفی به قیمت شکر مصرفی خانوار اشاره و این قیمت را 8 هزار تومان عنوان کرد و افزود: اما قیمت شکر برای صنف و صنعت 11هزار و پانصد تومان است .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت  استان ایلام در پاسخ به این سئوال که علت کمبود روغن در مقطع اخیر در استان ایلام چه بوده است؟ گفت: در وضعیت موجود کمبود روغن مایع در سطح استان ایلام وجود ندارد اما روغن جامد شاید کمبودی مشاهده گردد اما نبودی نداریم و تا کنون بیشاز1400 تن روغن جذب و توزیع شده است. و برای ایام آتی تناژ بسیار خوبی از روغن درحال جذب می‌باشد و به تدریج در سطح بازار استان عرضه می گردد.

شریفی یادآورشد: این مقدار از توزیع توسط سازمان صمت استان جذب و توزیع شده است و علاوه بر آن شرکت‌های پخش، بخش خصوصی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم توزیع مضاف در ارتباط با روغن داشته‌اند که در مجموع بیش از 3 هزار تن روغن در استان توزیع شده است.

توزیع بیش از 3 هزار تن روغن در استان ایلام به گفته سعید شریفی بیش از نیاز استان بوده است و علت افزایش خرید روغن در استان احتکار خانگی و تصور برخی از شهروندان در احتمال افزایش قیمت روغن است و الا مشکلی در توزیع و تامین روغن مصرفی شهروندان وجود ندارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت  استان ایلام به توزیع مرغ مصرفی گریزی زد و گفت: کمبود گوشت مرغ در بازار ایلام برطرف شده است و بازار اشباع از این محصول است و در بازار ایلام مرغ با قیمت 20 هزار و چهارصد تومان قابل خرید است.

شریفی افزود: استان ایلام تنها استانی است که قیمت مصوب مرغ بر اساس نرخ ابلاغی ستاد تنظیم بازار را رعایت کرده است و بر رعایت آن نیز نظارت دارد.

گوشت قرمز و نرخ آن در استان ایلام دیگر سئوال خبرنگار تسنیم در ایلام از معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت  استان ایلام بود که شریفی در پاسخ بیان داشت: قیمت گوشت قرمز بر اساس نرخ متعارف منطقه‌ای است و در استان ایلام 15 تا 20 درصد زیر قیمت سایر استان‌ها خاصه استان‌های همجوار است.
انجام 75 هزار مورد بازرسی و جریمه 32 میلیارد تومانی واحدهای صنفی متخلف از دیگر اقدامات معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت  استان ایلام بود که گفت: انتظار از مردم ایلام آن است که برای نظارت و برخورد با تخلفات احتمالی در بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت را کمک کنند و موارد را به سامانه 124گزارش کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان