جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
رضا میرزاد

گشایش معیشتی؛ مطالبه رهبری در شعار سال

۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ۱۲:۰۵ چاپ کدخبر: 5894

  آفتاب ایلام | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی پیام نوروزی خود را ر ا هر سال به عنوان خاصی مُزین می‌کنند تا آن سال مردم و مسئولان بر اساس یک سند  عملیاتی راهنمای عمل و با لحاظ کردن شرایط موجود کشور در ابعاد مختلف به کاهش فاصله بین وضعیت موجود به وضعیت مطلوب اقدام و اهداف و آرمان‌های متعالی و مشخص شده در گفتمان ا نقلاب اسلامی را محقق کنند.

بر این اساس مقام معظم رهبری سال 1400 را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری کردند، کلید واژه‌های این انتخاب نگاه دغدغه مندانه معظم له به اقتصاد است که چندین سال است  در صدر مطالبات رهبری از دولت‌ها قرار دارد.

هرچند در سنوات گذشته "آرمان معیشت" در کلام رهبری بارها تکرار شده است و برای فائق آمدن به مشکلات اقتصادی راهبردهای کاربردی در بخش مدیریت،  تولید، بازار و مصرف بیان شده است و اثرات مشکلات معیشتی را به مسئولان گوشزد کرده‌اند اما به واقع غفلت از واقعیت‌ها، واردات کالا، سیاست‌های اقتصادی و اتکا به نفت در بخش مدیریت و تبعیض، فساد و مصرف‌گرایی در بخش مصرف موجب آن شده است تا نابودی تولید و تعطیلی کارخانه‌ها را شاهد باشیم و دولت‌ها نتوانسته‌اند "آرمان معیشت"  رهبر معظم انقلاب اسلامی را به درستی محقق کنند.

این ناتوانی دولت‌ها در تحقق "آرمان معیشت"  امید را از مردم گرفته است و برای مردم مشکلات معیشتی به وجود آورده است و موجب شده است" بیکاری و اشتغال"، "شکاف طبقاتی"و"کاهش قدرت خرید مردم" را درپی داشته باشد.

در لابه لای کلید واژه‌های شعار سال 1400 موارد ذکر شده  مورد اشاره قرار گرفته است و رهبر معظم انقلاب اسلامی برای برطرف شدن موانع" آرمان معیشت" به جهش تولید تاکید و فرموده است: "تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است".

دیگر نکته راهگشا برای " آرمان معیشت" در کلام رکین رهبری برطرف کردن موانع و حمایت از تولید در ابعاد قانونی و حکومتی و برطرف کردن موانع سر راه تولید است که  فرموده است" لذا من شعار امسال را این جور تنظیم کردم: «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»؛ یعنی شعار این است: تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها. ما بایستی تولید را محور کار قرار بدهیم و حمایتهای لازم را انجام بدهیم و مانعها را از سر راه تولید برداریم. امیدواریم ان‌شاءالله به لطف الهی این شعار تحقّق لازم را پیدا کند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان