پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
سمیه محمدی/سردبیر و مدیر اجرایی آفتاب ایلام

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب زمینه ای خوب برای شکوفایی جهش تولید

۱۴۰۰/۰۱/۰۳ ۱۳:۲۷ چاپ کدخبر: 5901

آفتاب ایلام|  سمیه محمدی |حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی، ضمن مرور حوادث سال گذشته، سال 1400 را سال «تولید، پشتییبانی، مانع زدایی‌ها» نامگذاری کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پدیده کرونا را پدیده‌ای نامبارک دانست که تمام مسائل را تحت تاثیر خود قرار داده و اشتغال را با سختی مواجه و معیشت مردم را با مشکل و جان هزاران هموطن را گرفته است اما نکته‌ای که در پدیده کرونا و تبعات و عوارض آن برای ملت ایران موجب سربلندی شد آن است که مقابله با کرونا و مدیریت صحیح آن انجام شد و شکست فشار حداکثری دشمن مهار گشت و این نمونه‌ای از بروز توانایی ملت ایران است.

پیام نورزی رهبر انقلاب تحقق قابل قبول و مبرهن شعار جهش تولید را یادآور شده و دستآوردهای جهش تولید را نیز در کارهای زیربنایی و سازندگی بیان اما مشهود نشدن در اقتصاد و معیشت مردم را نیز مورد اشاره قرار داده است و با نقد منصفانه مانع اصلی عدم تحقق جهش تولید را حمایت نشدن تولید در همه بخش‌ها مورد تاکید قرار داده است.

قاچاق، نبود مشوق‌های سرمایه‌گذاری، افزایش هزینه‌های تولید و در نهایت افزایش هزینه مصرف کننده را به عنوان عوامل سنگ انداز در مسیر تحقق جهش تولید متذکر شده است .
با این وصف در کلام مقام معظم رهبری زمینه سازی خوب برای شکوفایی جهش تولید مستلزم محور قرار دادن تولید، حمایت لازم از آن و رفع موانع می باشد تا اقتصاد کشور شکوفا، ارزش پول ملی ثبات، اعتماد ملی حادث رضایت عمومی مردم حاصل و در نهایت این اقدامات تضمین کننده امنیت ملی شود.
درس آموزی از پیام نوروزی 1400 آن است که، مردم و مسئولان همت کنند و بر صراط مستقیم و تبینی در پیام نوروزی رهبری گام بردارند نه در شعار بلکه در عمل برای شکوفایی جهش تولید همصدا شوند تا افق روشن کشور را شاهد باشیم و اقتصاد کشور شکوفا، ارزش پول ملی ثبات، اعتماد ملی حادث و رضایت عمومی مردم حاصل شود .
انشاالله



نویسنده: سمیه محمدی/سردبیر و مدیر اجرایی آفتاب ای
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان