شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام:

برگزاری انتخابات سالم و پرشور تنها در بستر قانون امکان پذیر است

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ۱۲:۰۰ چاپ کدخبر: 5970


رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: برگزاری انتخابات سالم و پرشور تنها در بستر قانون امکان پذیر است

به گزارش آفتاب ایلام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام معروف بسطامی در پنجمین نشست ستاد انتخابات استان اظهار داشت: ضابطین انتخابات خصوصا فرمانداران و بخشداران باید زمینه انتخاباتی سالم و امن را فراهم اورند و بر قانون انتخابات اشرافیت کامل داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: تنها مجری و برگزار کننده انتخابات وزارت کشور است و هیچ نهاد دیگری حق دخالت در برگزاری و اجرای انتخابات را ندارد .
بسطامی تاکید کرد: فرمانداران در اجرای مراحل مختلف انتخابات وحدت رویه را حفظ کنند، ملاک استعلام صلاحیت داوطلبین مراجع چهارگانه هست که قانون مشخص نموده است
وی با بیان اینکه ظرفیت ها و ظرافت های شوراهای شهر و روستا و نقش انان در مدیریت محلی باید برای مردم تبیین شود، گفت: فرمانداران و بخشداران با همراهی دهیاران حساسیت و اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را تشریح نمایند تا هم زمینه حضور حداکثری مردم فراهم اید و هم مردم نسبت به تاثیرات انتخاب آگاهانه بر عمران، آبادانی و توسعه روستاها اطلاع یابند.
وی با تاکید بر نظارت تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و اهمیت و ضرورت آن گفت: تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی تخلف است و باید با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.
رئیس ستاد انتخابات استان با تقدیر و تشکر از دستگاه های ذیربط برای برقراری بستری پایدار برای برگزاری انتخابات بیان کرد: ایجاد شبکه پایدار ارتباطاتی برای برگزاری انتخابات یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و در این خصوص باید رصد کاملی از مشکلات و نارسایی ها داشته باشیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان