شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024


به گزارش آفتاب ایلام؛ محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در شصت و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا ، گفت: طبق آمار‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، استان‌ ایلام رسما وارد پیک چهارم شده‌ و  با وجود افزایشی شدن آمار‌های مربوط به بیماری کرونا در ایلام ، این مسئله قابل پیش بینی بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نوع جهش‌یافته انگلیسی که وارد استان شده و سیر بیماری بسیار سریع است، از نظر ابتلا و بستری‌ها در روز‌ها و هفته‌های آتی آمار‌ها صعودی خواهد شد.

کریمیان اظهار کرد: اگرچه در حال حاضر آمار فوتی‌های بیماری کرونا در استان پایین است، اما با وارد شدن استان به پیک چهارم قطعاً این آمار نیز بالاتر خواهد رفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آحاد مختلف جامعه تنها عاملی است که می‌تواند ما را در کنترل و مدیریت پیک چهارم بیماری کرونا کمک کند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام مطرح کرد: در ایام تعطیلات نوروزی ، تردد مسافران در سطح استان و روند کاهشی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین جامعه باعث شده که در حال حاضر بیمارستان‌های تابعه دانشگاه به لحاظ ظرفیت بیماران بستری در حال تکمیل شدن باشند و ما این نگرانی را داریم که در روز‌های آینده و بالا رفتن آمار‌ها ، برای بستری کردن بیماران با چالش مواجه شویم.

انتهای پیام/ ن



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان